نقش استان مرکزی در 155 پروژه بازسازی عتبات عالیات / پیشرفت 53 درصدی کمک ها در سال 1400


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818403

معاون بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت:

صفریان با اشاره به پروژه های در دست اجرا در سال 1401 گفت: مشارکت ستاد استان در ساخت 26 ستون در صحن حضرت زینب(س) کربلا در سرداب مطهر و احداث پنجره دوم سرداب امام زمان(عج) زمان (عج) در سامرا از جمله پروژه هاست. شاخص ستاد بازسازی عتبات عالیات استان 1401 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مظفر صفریان معاون بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با دیار آفتاب گفت: به 53 درصد می رسد.

وی با اشاره به آمار کارکنان عتبات عالیات استان مرکزی افزود: تعداد همراهان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به صورت پاره وقت و نیمه وقت به حدود 1700 نفر و حدودا می رسد. 150 تمام وقت خادمان موقت امامزاده ها در استان مرکزی هستند.

صفریان ادامه داد: کمک های نقدی و غیر نقدی اهدایی به مرکز بازسازی حرم استان از 500 تن و هزار تن شروع و به اهدای پلاک 30 و 60 گرمی طلا می رسد. البته اهدای ملک و زمین به این منظور از قدیم الایام انجام می شده و از این کمک ها برای ایام اربعین، اسکان مسافران و زائران عبوری از روستاها و … استفاده می شود.

معاون بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به پروژه ها و اقدامات انجام شده در سال 1400 گفت: افراد واجد شرایط، تکمیل نیمی از حرم اهدای دو ملک توسط خیرین به کارخانه، جمع آوری حدود 18 میلیارد تن کمک های نقدی و غیر نقدی مردم از طریق موکب ها برای کمک به نیازمندان، عیادت از بیماران خاص و اهدای مواد و کمک های معنوی به آنها از جمله اقدامات انجام شده در سال 1400 بوده است.

وی با اشاره به مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه های مختلف در قدس، گفت: ستاد استان تاکنون موفق به مشارکت در 155 مستقل کوچک و بزرگ و یا با مشارکت پروژه شده است. به عنوان مثال، مقبره ابراهیم مجاب، ساخت دروازه حضرت اباالفضل العباس (ع)، پوشش حرم مطهر حضرت عباس (ع) از جمله اقدامات شاخص در سال های اخیر است.

صفریان با اشاره به پروژه های جاری در سال 1401 گفت: مشارکت ستاد استان در ساخت 26 ستون در صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی در بخش کریمه از پروژه های اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات است. در سال اول این قرن پانزدهم است. ساخت پنجره دوم سرداب امام زمان (عج) در سامرا از دیگر پروژه های سال 1401 در ستاد مرکزی استان مرکزی است که کارگاه ساختمانی آن در اراک واقع شده است.

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در تشکیل ستاد احیای حرم در سراسر کشور گفت: در عراق اسیر شدند و همین امر منجر به تشکیل ستاد ساماندهی شد. زیارتگاه ها وی در کنار فرماندهی سپاه قدس برای نابودی داعش، حضور در خوزستان برای مدیریت بحران سیل، دیدار با خانواده شهدا و… به فکر مرمت عتبات عالیات و مردم ایران که انتخاب کرده بود نیز بود. سردار دلا به عنوان الگوی آنها متوجه شدند که او به همه چیز فکر می کند.

وی افزود: همان طور که سردار سلیمانی قبل از شهادت نقش بسیار مهمی در مرمت عتبات عالیات داشت، در شهادت آنها نیز نقش اساسی داشتند، در سالروز شهادت نیز افراد زیادی از طرف ایشان به او کمک کردند. برای مرمت حرم ها « اهداء کنید، لازم به ذکر است سال گذشته یکی از خانواده ها به نمایندگی از شهید ابراهیم هادی مبلغ 18 میلیون تومان برای مرمت حرم ها کمک کرد که اقدامی بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید