ساخت 100 کیلومتر بزرگراه در استان مرکزی در دستور کار / پیشرفت 35 درصدی پروژه جهش تولید مسکن در استان


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892905

انعامی گفت: در حوزه راهداری نیز شرکت جهاد نصر ساخت 100 کیلومتر بزرگراه (از 2 تا 50 کیلومتر) در استان مرکزی را در دستور کار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در نشست خبری با رسانه ها گفت: مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت با شعار سالانه یک میلیون واحد مسکونی بود. اینها مسکن بودند.

انامی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن 61 هزار و 127 واحد است گفت: پیگیری های این طرح در استان در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و پیشرفت آن به 35 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: طی بیش از 6 دوره ثبت نام 141 هزار نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد 40 هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند.

انعامی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان در 2 سال گذشته برای 30 هزار واحد زمین تهیه کرده و در حال حاضر 15 تا 20 هزار واحد در حال بهره برداری است و در این پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ساخت و ساز در شهرهای زیر 100 هزار نفر را بر عهده دارد. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: یک هزار و 920 واحد در اراک در قالب دو پروژه در انتهای هپکو و کوی کوثر تعیین شده است، همچنین پروژه 8 هزار و 100 واحدی اراک نیز به عنوان پروژه تعیین شده است. بزرگترین پروژه و با قرارداد شرکت کیسون در سال گذشته عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است. این پروژه دارای 78 بلوک تعریف شده می باشد.

وی گفت: پروژه جهشی مسکن ساوه که به سرعت در حال پیشرفت است در سال گذشته 25 درصد به پیشرفت خود افزوده و در حال حاضر با پیشرفت 50 درصدی در حال پیشرفت است.

انامی افزود: در ساوه حدود 20 هزار واحد در قالب 3 پروژه تعریف شده و این پروژه با 1848 واحد با 50 درصد پیشرفت فیزیکی شامل سه پروژه 980 واحدی، 484 واحدی و 384 واحدی در 5 طبقه مسکونی در حال اجراست. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه محور شازند – ازنا یکی از پرخطرترین محورهای استان محسوب می شود، با اقدامات انجام شده هم اکنون 10 کیلومتر آماده بهره برداری است، ابلاغ به موقع اعتبارات. برای سفر می تواند در تکمیل این پروژه موثر باشد، همچنین در منطقه ازدرهی، شرکت جهاد نصر ساخت 100 کیلومتر بزرگراه (از 2 تا 50 کیلومتر) در استان مرکزی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در پیگیری تکمیل و بهسازی بزرگراه اراک – فرماخین – کنجین – کهاوند – همدان و بزرگراه کهاوند به تهران – همدان شاهد پیشرفت 45 درصدی بوده ایم و طول پروژه 114 کیلومتر است. که 38 کیلومتر از 42 کیلومتر بین اراک – فرمهین تکمیل و در حال بهره برداری است.

انامی افزود: پیگیری تکمیل نقشه برداری، طراحی و ساخت تقاطع همسطح شهدا سنجان در ورودی شهر اراک در ورودی سنجان در ابتدای سال تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با با اقدامات انجام شده، اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امیدواریم تا پایان مهرماه این پروژه روشنایی و ایمنی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: طول کل پروژه 604 متر شامل 15 ستون و 16 دهانه به همراه اضلاع اراک و شازند است. اجرای 15 پایه و 13 سوراخ و گونی در دیوارهای رمپ های ورودی – خروجی به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: تکمیل خط 4 کنارگذر ساوه از اولویت های زیرساختی استان مرکزی است و این پروژه 30 کیلومتری نسبت به سال گذشته 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون با پیشرفت 65 درصدی در حال تکمیل است.

انعامی گفت: 20 کیلومتر از این جاده به صورت 4 خطه ساخته شده و در حال بهره برداری است و برای بقیه مسیر نیز با پیمانکار قرارداد بسته شده و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی اراک به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه ای کشور در حال اجراست و پیگیری برای تکمیل نقشه برداری و ساخت کتابخانه مرکزی اراک 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سال و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.مرکز اراک دارای 5 طبقه و 2 طبقه منفی به مساحت 18200 متر مربع می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید