توسعه چوگان به حمایت همه عناصر این ورزش بستگی دارد


ساعت: 19:15
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885986

بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون چوگان

رئیس کمیته ملی المپیک بر استفاده از همه فرصت ها برای حفظ ورزش چوگان تاکید کرد و گفت: چوگان می تواند فرهنگ بزرگ ایرانی را به جهانیان عرضه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سجادی مشاور رئیس جمهور و بابایی مدیر امور مالی و خزانه دار کمیته ملی المپیک از فدراسیون چوگان بازدید کردند. و ورزش چوگان و سوارکاری مجموعه شهدا ظهر امروز چهارشنبه (14 مرداد).

صالحی امیری در این بازدید با قدردانی از زحمات مسئولان و متولیان ورزش چوگان در جهت اعتلا و توسعه این ورزش، مشروحاً در جریان مشکلات، کمبودها و دغدغه های بازیکنان چوگان قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دوران تاریخی چوگان گفت: باید از همه فرصت ها برای حفظ این ورزش ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ورزش چوگان در ادبیات و تاریخ کهن ایران همواره مورد توجه بوده است، افزود: چوگان می تواند فرهنگ بزرگ ایرانی را به جهانیان عرضه کند چرا که این ورزش اولین ورزش تیمی در جهان محسوب می شود.

صالحی امیری همچنین با اشاره به ظرفیت جذب گردشگر از طریق ورزش چوگان خاطرنشان کرد: چوگان دارای جاذبه هایی است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند، بنابراین با سرمایه گذاری در این بخش می توان گردشگران زیادی را به ایران سرازیر کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به تاریخچه مجموعه شهدای چوگان (قصرفیروزه) اشاره و تصریح کرد: این مجموعه با توجه به پیشینه تاریخی خود فرصت های خوبی برای معرفی چوگان دارد و می تواند پذیرای گردشگران و علاقمندان به تاریخ باشد.




نوزایی: توسعه چوگان در گرو حمایت همه ارکان ورزشی کشور است

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سجادی مشاور رئیس جمهور و بابایی مدیر امور مالی و خزانه دار کمیته ملی المپیک ظهر امروز چهارشنبه از فدراسیون چوگان و مجموعه شهدای چوگان و سوارکاری بازدید کردند. (5 اوت).

ابراهیم نوزایی با اشاره به اهمیت توسعه چوگان در کشور گفت: این ورزش ملی برای شهرت بیشتر در سراسر کشور نیازمند حمایت همه مسئولان است.

رئیس فدراسیون چوگان آماده سازی زیرساخت های چوگان را مستلزم تامین اعتبارات کافی دانست و گفت: وزارت ورزش و سایر مجموعه های مرتبط باید در کنار فدراسیون برای ترویج چوگان باشند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز بر احیای چوگان تاکید جدی کردند. این ورزش ملی

وی با یادآوری توانایی بازیکنان چوگان ایرانی برای حضور در مسابقات بین المللی تصریح کرد: ایرانیان چوگان را به دنیا معرفی کردند بنابراین باید در مسابقات جهانی حضور پررنگی داشته باشند و تحقق این امر مستلزم کمک همه عوامل تاثیرگذار در ورزش است. .

دیدگاهتان را بنویسید