ما نتوانستیم چوگان را به درستی توسعه دهیم


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814318

رئیس فدراسیون چوگان خواستار حفظ بهره برداری از مجموعه چوگان شهدا و نوروزآباد شد و توسعه ورزش چوگان را نیازمند توجه همه مسئولان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان ، مجمع عمومی فدراسیون چوگان صبح امروز (چهارشنبه 18 اسفند) با حضور اعضا برگزار شد.

ابتدا ابراهیم نوزایی ضمن تقدیر از زحمات جدی وزیر ورزش و جوانان برای آگاهی بخشی به ورزش چوگان گفت: آقای دکتر سجادی در جلسات مختلف در مورد چوگان صحبت کردند و آن را برای مردم و افکار عمومی تشریح کردند، لذا امیدوارم واحدها بر این اساس ورزش باید فرصت جدی برای بازی چوگان داشته باشد تا بتوانیم توسعه و شکوفایی آن را در کشور رصد کنیم.
رئیس فدراسیون چوگان گفت: تلاش کرده ایم در سال های اخیر از ظرفیت ها به نحو احسن برای ارتقای جایگاه این ورزش ملی و کم نظیر استفاده کنیم.
وی ضمن ارائه گزارش عملکرد سال های 1399 و 1400 افزود: در سال گذشته با توجه به شروع کرونا محدودیت های زیادی برای تمامی رشته های ورزشی از جمله چوگان ایجاد شد که تلاش کردیم در این مدت اقدامات متفاوتی در حوزه آموزشی انجام دهیم. دوره و از بافت فضا. «از فضای مجازی بهره ببرید.
نوزایی ادامه داد: در این راستا فیلم های آموزشی با کمک چوگان بازان جوان تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
رئیس فدراسیون چوگان گفت: برای توسعه چوگان باید زیرساخت ها فراهم شود; این مستلزم هزینه و سرمایه گذاری است. گاهی این سوال مطرح می شود که چرا شوراهای استانی اضافه نمی شود که باید پاسخ داد که وجود زیرساخت هایی مانند زمین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان شوراهای استانی را اضافه کرد.
وی گفت: به عنوان مثال زمین چوگان 8 برابر زمین فوتبال است و در حال حاضر در هیچ استانی به جز تهران چنین فرصتی نداریم بنابراین از همه کارکنان می خواهیم که ما را در توسعه مطلوب چوگان یاری کنند. در کل کشور”.
رئیس فدراسیون چوگان گفت: در این بین طبق برنامه ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا در سال آینده چندین هیئت استانی را در کشور راه اندازی کنیم و امیدواریم با همفکری و همدلی همه کارکنان در کشور شاهد اعتلای این ورزش ملی باشیم. بخش های مختلف.” به همه مردم.
نوزایی ادامه داد: لازم به ذکر است که مجموعه شهدا و نوروزآباد از زیرساخت های مهم چوگان در تهران هستند. با توجه به ظرفیت آنها موفق شدیم این ورزش ملی را در چوگان به رکورد جهانی برسانیم. آقای سلطانی فر، وزیر اسبق ورزش نیز با این درخواست موافقت کرد، اما به دلیل تغییر دولت، هنوز این درخواست محقق نشده است.
وی بیان کرد: کاربری این مجموعه ها به صورت چوگان در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، بنابراین این کاربری باید حفظ شود و به دنبال درآمدزایی از آنها نباشیم. امیدوارم همه مسئولان کمک کنند تا بتوانیم با پیشرفت چوگان اهمیت بیشتری بدهیم.

بر اساس این گزارش، عبدالله موذن زاده کلور با اشاره به اینکه چوگان میراث کهن ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب از ورزش چوگان حمایت می کنند که جای تأمل دارد و مایه خوشحالی است. «وزیر ورزش و جوانان نیز به ورزش چوگان علاقه دارد و علاقه جدی به این ورزش دارد.
دبیر فدراسیون چوگان گفت: باید از این ظرفیت برای معرفی چوگان برای تبیین بیشتر اعتبار فرهنگی کشورمان در دنیا استفاده کنیم.

همچنین معاون قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به چوگان و سایر ورزش های سنتی کشورمان دارند که این مهم تلقی می شود.

وی افزود: در واقع می توان تشخیص داد که چوگان تمدن و خاستگاه تاریخی قوی این کشور و سرزمین را نشان می دهد؛ امروزه بسیاری از مردم برای خود تمدن می سازند، اما ما باید تمدن را مطالعه کنیم زیرا بسیاری از افکار عمومی آگاه نیستند. با وجود ورزش هایی مانند چوگان.

پولادگر گفت: چوگان هوش ایرانی را نشان می دهد زیرا تمرینی است. در واقع هماهنگی بین سوارکار و اسب خاص است. امروزه این ورزش در دنیا گسترش یافته و ما به عنوان صاحبان اصلی آن نتوانسته ایم آن را به درستی بر اساس مخاطبانش توسعه دهیم.
پولادگر گفت: در رشته چوگان مشکلاتی وجود دارد که من از همه آنها مطلع هستم. برهمین اساس وزیر ورزش و جوانان دستور انتصاب معاون ورزش و کارشناس ورزشی در شرکت توسعه را صادر کرد تا شاهد برخی اتفاقات رخ داده در ورزش مانند چوگان نباشیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته زمانی که مدیری مأموریت دارد مدیریت یک بنگاه مالی و درآمدزایی را بر عهده بگیرد، خطاب به مراجع نظارتی است و باید مسئولیت پذیر باشد و طبق قانون عمل کند. . به طوری که نمی توان کارکنان این حوزه را مقصر دانست.»
پولادگر گفت: ورزش ما باید باز باشد و مانع ایجاد نکند، امیدوارم با دستور وزیر ورزش و جوانان مشکلات حل شود.
وی خاطرنشان کرد: شرایط میزبانی مسابقات جهانی چوگان در کشور موضوع مهمی است که همه باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید