حضور مستمر پزشکان متخصص در بیمارستان های مرتبط / در تعطیلات نوروزی نتوانستیم خدمات اورژانسی ارائه دهیم.


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817452

زاهدان، زاهدان، معاون درمان دانشگاه;

علی هاجه گفت: در تعطیلات نوروز 1401 نه تنها خدمات اورژانسی مورد نیاز مردم را ارائه کردیم، بلکه سرپایی ها نیز با برنامه از پیش تعیین شده فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حاجه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری عصرهامون گفت: برای اینکه مدافعان سلامت جوان شوند و از هیچ بیماری چه از استان های گران قیمت و چه از مسافران نوروزی محروم نشوند. از خدمات مورد نیاز آنها

وی افزود: در تعطیلات نوروزی 1401 خدمات سرپایی در 18 حوزه تخصصی و 9 حوزه فوق تخصصی و با تعرفه دولتی در بیمارستان های مرتبط این دانشگاه بی نظیر ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این تخصص ها شامل داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، عفونی، چشم، گوش و حلق و بینی، روانپزشکی، فوریت های پزشکی، قلب و عروق، بیهوشی، ارتوپدی، پوست، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، آسیب شناسی، کلیه و مجاری ادراری مجاری ادراری و فوق تخصصی است. همچنین شامل بیماری های دستگاه گوارش، کلیه ها، غدد خونی و سرطان ها و ریه های بزرگسالان و همچنین نوزادان، خون و سرطان، کلیه ها و اعصاب کودکان در این ایام فعالانه به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: در مجموع 186 نفر از همکاران پزشک متخصص و فوق تخصص ما در بیمارستان های دانشگاهی زاهدان به صورت نوبتی در تعطیلات نوروزی 1401 وظیفه ارائه این خدمات را بر عهده دارند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.

به گفته خواجه، بیش از 200 پزشک و مددکار محترم در این دانشگاه در روند ارائه خدمات اورژانسی و بستری مشارکت دارند.

وی ادامه داد: این تعداد پزشک همکار تنها اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیش از 60 نفر از پزشکان محترم در 3 بیمارستان غیر دانشگاهی تامین اجتماعی پیامبر اکرم (ص) و پیامبر هستند. اعظم (س) علاوه بر اورژانس در حوزه خدمات عمومی و تخصصی سرپایی نیز فعال است.

خواجه با اشاره به بازدید استانداران سیستان و بلوچستان و تعدادی از مدیران یگان های نظارتی استان و همچنین بازرسی از بیمارستان های استان در تعطیلات نوروزی گفت: اکنون که با شما مصاحبه می کنم تعدادی بیماران ساکن استان های همجوار

وی تصریح کرد: در تعطیلات نوروز 1401 و در مقایسه با ایام تعطیل، نه تنها خدمات جراحی قلب باز و غیر اورژانسی آنژیوگرافی به دلیل کمبود جدی پزشک فوق تخصص در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می شود.

وی در خصوص مطلب منتشر شده در فضای مجازی و پایگاه خبری عصر هامون با عنوان «با سفر گروهی پزشکان، پزشک متخصص در زاهدان نادر شده است»، گفت: ارائه خدمات برای ما مطلوب، تخصصی و مفید است. مشتریان عزیز و همچنین از رسانه ها که ما را در رساندن صدای مردم یاری کردند تشکر می کنیم و در عین حال در صورت بروز مشکل یا اختلال احتمالی در این روند وظیفه خود می دانیم. همچنین از بستگانی که به خاطر تلاش برای اصلاح این روند دچار مشکل شده است.

وی افزود: بر اساس تجربه همکاران، عدم اطلاع از ساعات کاری و برنامه سرپایی مهم ترین دلیل سردرگمی بیماران در بیمارستان ها است که طبیعتا در تعطیلات نوروزی وجود دارد و ممکن است به دلیل افزایش پیدا کند. تغییرات در این برنامه.”

خواجه در این خصوص گفت: از بیمارانی که اورژانس نیستند و افرادی که قصد مراجعه به پزشکان معتبر یا متخصص را دارند تقاضا داریم در ساعات اعلام شده به این بیمارستان ها مراجعه کنند تا شاهد سردرگمی یا اتلاف وقت احتمالی این بستگان نباشیم. اما بیمارستان های تابعه این دانشگاه به صورت 24 ساعته پذیرش اورژانس دارند و ویزیت پزشک عمومی از بیمارستان های خاتم الانبیاء (ص)، علی بن ابی طالب (ع) و بوعلی انجام می شود. به صورت 24 ساعته.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: برنامه فعالیت ها و نحوه زمان بندی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه در پایگاه های اینترنتی این بیمارستان ها و یا با شماره تلفن هر یک از این بیمارستان ها قابل ارائه است.

وی گفت: جهت رفاه حال هموطنان و مسافران عزیزی که سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفر خود در نوروز انتخاب کرده اند، شماره ثابت 33213606 با پیش شماره 054 در ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی است. یک روز هموطنان عزیز

خواجه همچنین به فعالیت بیمارستان های مستقر در شهرستان های منطقه تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیمارستان های رازی و ایرانمهر در سراوان، بیمارستان امام خمینی خاش و بیمارستان دلشفا میرجاوه با حداکثر ظرفیت ممکن برای اورژانس ارائه می کنند. خدمات و ویزیت های تخصصی سرپایی با هموطنان عزیز درگیر است و باعث افتخار است برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، جامعه پزشکی و استان ما که در سفر دیروز خود به میرجاوه شاهد ویزیت سرپایی متخصصان با نرخ دولتی و در روزهای تعطیل بودم.

وی افزود: خدماتی مانند دیالیز در روزهای آخر هفته ارائه می شود و همکاران ما در زمینه پرتودرمانی، شیمی درمانی، سی تی و ام آر آی و امثال آن نیز بر اساس دستورالعمل های تخصصی در ایام تعطیل فعال هستند.

خواجه منحصر به فرد بودن برخی بیمارستان ها را در سردرگمی احتمالی مسافران نوروزی بی تاثیر ندانست و گفت: چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی، بیمارستان بوعلی به عنوان مرکز تخصصی بیماری های عفونی، بیمارستان حضرت علی عسگر (ع) به عنوان مرکز تخصصی بیماران خاص. و کودکان و بیمارستان بهاران به عنوان مرکز تخصصی روانپزشکی. هدف اصلی اطلاع رسانی در این زمینه مسافران عزیز نوروزی هستند.

وی افزود: یکی از وظایف 5 ایستگاه سلامت نوروزی این دانشگاه که در ورودی شهرها مستقر هستند همین اطلاع رسانی است. و فضای مجازی منتشر شده است.

به گفته خواجه، در این بسته خدمات، علاوه بر دستورالعمل استفاده از خدمات سرپایی، آدرس داروخانه های شبانه روزی، اطلاعات مربوط به مراکز واکسیناسیون و مراکز غربالگری تاج و سایر اطلاعات ضروری از جمله نحوه دریافت خدمات دندانپزشکی ذکر شده است. در جشن نوروزی استان ها و مسافران عزیز خلاصه ای از بیمارستان های مرتبط با دانشگاه و خدمات آنها ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید