توصیه مهم کاپیتان پرسپولیس به رامین رضایان

توصیه مهم کاپیتان پرسپولیس به رامین رضایان

سن برای سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تنها یک عدد به نظر می رسد. او که بالای 40 سال دارد می توانست در این دیدار گلزنی کند اما متاسفانه ضربه سر دیدنی او با واکنش شگفت انگیز حبیب فراباسی دروازه بان زوبی مواجه شد.

همبازی های سیدجلال حسینی گواهی می دهند که او به تمام معنا حرفه ای است. محمدحسین کنعانی زادگان یک روز گفت: «می خواستم حتی کمی زودتر از سیدجلال حسینی به تمرین بروم. او همیشه یک ساعت زودتر از بچه های دیگر به باشگاه می رسد و من هرگز نمی توانستم زودتر از او به باشگاه بروم!

پیش از او سروش رفیعی تمجیدهای مشابهی را انجام داده بود و پس از یک هفته تمرین در پرسپولیس (دوره اول حضور رفیعی در پرسپولیس) درباره کاپیتان تیم گفت: «با این سن و سال و این همه تاریخ ملی باورم نمی شد. پر انرژی و جدی در تمرین او طوری تمرین می کند که انگار یک مسابقه رسمی است و…

پست مدافع میانی بدون شک یکی از حساس ترین، اگر نگوییم حساس ترین پست های فوتبال است. بازیکنانی که در این پست بازی می کنند باید از تمرکز و قدرت ذهنی بالا در کنار آمادگی جسمانی زیاد برخوردار باشند. پست دفاع مرکزی علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر شد، یک عارضه بسیار اساسی دیگر نیز دارد و آن این است که در صورت پیروزی هرگز به نقش عناصر دفاعی به درستی پرداخته نمی شود و بالعکس، در صورت شکست تنها ضعف این عناصر است. حفاظت نهایی به شدت متکی است.

کارشناسان هم همیشه تاکید می کنند که مرکز دفاع تیم در طول فصل تغییر چندانی نداشته باشد اما در پرسپولیس این فصل برعکس شد! سیدجلال حسینی، فرشاد فرج، علی نعمتی و حتی وحدت حنان اف به طور پیوسته در ترکیب اصلی حضور داشتند که مشکلات زیادی را برای تیم ایجاد کرد. هر چند این مشکل باعث شد پرسپولیس گل زودهنگامی را بزند اما سیدجلال حسینی را نمی توان برای این گل خیلی مقصر دانست، هرچند یحیی گل محمدی همچنان جایگزین این بازیکن با انگیزه شد. شاید نقطه عطف بازی سیدجلال در این دیدار همین تعویض بود. در حالی که در دقیقه 84 کاپیتان پرافتخار پرسپولیس با 115 بازی ملی با دیدن تابلوی تعویض به سرعت به کنار خط دوید تا بازیکن جدید را وارد کند، رامین رضاییان تفاوت عجیبی ایجاد کرد.

سیدجلال زودتر در دقیقه 93 در دیدار مقابل پیکان به میدان آمد و حرفه ای رفتار کرد و در همین رابطه شنیدیم که کاپیتان پرسپولیس به رامین رضایان توصیه کرده از کادرفنی عذرخواهی کند.

بی شک این سیدجلال حسینی می تواند الگوی مناسبی برای همه سنین و همه بازیکنان باشد؛ چقدر جوان و گمنام و چه باتجربه و معروف!

دیدگاهتان را بنویسید