حمله پیشکسوت پرسپولیس به رامین رضایان!

حمله پیشکسوت پرسپولیس به رامین رضایان!

مرتضی فنونی زاده می گوید مثل همه پرسپولیسی ها از بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس راضی است اما رفتار او در دیدار مقابل ذوب آهن زشت بود. وقتی سرمربی دستور تعویض می دهد بازیکن فقط باید اطاعت کند نه اینکه با غرور زیاد اعتراض کند و …

مدافع دهه 60 پرسپولیس هم خاطره جالبی در این زمینه تعریف کرد. از شما دعوت می کنیم این مصاحبه را تا انتها بخوانید.

ذوب آهن یقه پرسپولیس را گرفت. آیا در مورد آن فکر کرده اید؟

می خواهم به دوستان مستقلم بگویم که شما عزت و شرافت مهدی تاتار را یک فارس دیدید؟ دیدی که شاگردانش چطور با تمام وجود بازی کردند؟

مهدی تارتار خیلی قبل از این مسابقه تحت فشار بود؟

بله، او در دیدارهای قبلی مقابل پرسپولیس شکست خورده بود، در حالی که مثل همین دیدار اخیر همیشه با تمام وجود ایستاده بود، اما مدتی است که متاسفانه این حرف ها و حرف ها فضای فوتبال ما را آلوده کرده است. مهدی تار مردی سالم و درستکار است و ثابت کرده در پرسپولیس هیچ قصه ای به افتخار او نیست.

پرسپولیس را چطور دیدی؟

بچه ها زحمت کشیدند. به آقا یحیی و شاگردانش خسته نباشید می گویم چون به هر حال بازی سختی بود. در کل بازی در اصفهان بسیار سخت و دشوار است اما این دیدار در کنار نتیجه یک نقطه تاریک هم داشت!

چه نکته ای؟

رامین رضایان شاید نداند چه تیمی بر تن دارد. شاید بعد از بازی در قطر که در دقیقه 84 و زمانی که تیم به گل نیاز دارد وضعیت مالی او بهتر شده باشد.

شاید می خواست آن را بکارد و سپس آن را جایگزین کند؟

و پس از آن چه؟ حالا چهارصد کاشته و علی نعمتی در بازی با پیکان یکی از آنها را به ثمر رساند. چه تضمینی وجود داشت که ضربه او تبدیل به گل شود؟ می خواهم خاطره ای از دهه 60 و تیم علی آقا پروین تعریف کنم.

خوش آمدی؟

دقیقاً یادم نیست با چه تیمی بازی کردیم، اما فکر می کنم سال 1967 بود. حریف از ما ضعیف تر بود اما هر چقدر حمله کردیم توپ هایمان گل نشد. حدود 60 دقیقه گذشت که علی آقا (پروین) تصمیم گرفت جای کوروش لرستانی را بگیرد و کریم باوی را به زمین بفرستد. کوروش لرستانی این تغییر را دوست نداشت و با عصبانیت زمین را ترک کرد. وقتی رفت حتی با کریم باوی که مهاجم تیم ملی و بازیکن معروفی بود دست نداد! علی آقا این صحنه را دید اما ما این بازی را با یک امتیاز بردیم.

چه کسی گل را زد؟

کریم باوی گفت به جای کوروش لرستانی به زمین رفت. وقتی وارد رختکن شدیم، علی آقا پروین نه خسته گفت و نه به حرفه های همیشگی پرداخت و به همین سادگی رو به محمود خان هوردبین کرد و گفت: محمود این بچه را به این کوروش بده و بگذار برود خانه! علی آقا حتی اسم ساک را هم نبرده و عمداً به باکچه گفته و او را اخراج کرده است. 6 ماه کوروش لرستانی اجازه حضور در تمرینات و مسابقات پرسپولیس را نداشت و در نهایت من و یکی دو نفر از بزرگان تیم واسطه شدیم تا اینکه آقای پروین او را بخشید و بعد پاس شد. حالا این خاطره را برای … تعریف کردم (او ساکت است)

آقای رامین رضاییان! اینجا تهران و پرسپولیس است، یادتان باشد اهل کجا هستید/ استقلالی ها عزت و آبروی یک پرسپولیسی را دیدند؟

چرا ساکت بودی

می خواهم بگویم آقای رضایان! من هم مثل همه پرسپولیسی ها از بازگشتت خوشحال شدم، اما بدان که اینجا تهران است و تو پیراهن پرسپولیس را می پوشی پسر خوب. یادت باشه از کجای تهران و پرسپولیس اومدی و فراموش نکن. وقتی آقای یحیی دستور تعویض شما را می دهد نباید در مقابل میلیون ها هوادار پرسپولیس که جلوی تلویزیون نشسته اند این گونه اعتراض کنید. عده ای پیراهن پرسپولیس را می پوشیدند که حتی تریلر 18 چرخ هم نداشت و 100 برابر تو محبوبیت داشتند اما همیشه سرشان به پروین و پرسپولیسی ها و تی شرت خم شده بود.

مثل اینکه خیلی عصبانی هستی؟

نه! می خواهم معتبی محرمی را مثال بزنم که همیشه در هر فصل بیش از 10 گل به عنوان مدافع کناری می زند و دو برابر پاس گل می دهد. او همچنین بسیار مشهور و مورد اعتماد بود. یک مشت بچه ته شهر و داش مشتی بودند که جز چشم علی آقا چیزی به سرمربی اش نگفت. حالا رامین رضایان، انگشت کوچک مجتبی محرمی هم نیست، پس …

بیایید ادامه دهیم! حمید مطهری در نشست خبری پس از بازی گفت که این موضوع درون خانواده پرسپولیس حل می شود؟

حالا مسابقات با تماشاگر برگزار می شود و رامین باید بداند که هواداران پرسپولیس به این کارها و حواشی اضافی حساس هستند. اینکه با دوستان و اقوام روی آسفالت بدوید و در سریال انقلاب تیراندازی کنید، نشانه تعصب یا تلاش نیست. تعصب و تلاش را باید در مستطیل سبز و زمین بازی دید. امیدوارم دیگر در بازی های پرسپولیس شاهد چنین حرکاتی نباشیم چون شانسی برای این شوخی ها نداریم!

استقلال هم مقابل تیم پدیده مشهد پیروز شد و فاصله اش از پرسپولیس را به عدد 6 رساند، نظری ندارید؟

4 هفته مانده به پایان لیگ کار خیلی خیلی سخت شد اما هنوز یک روزنه امید وجود دارد. باز هم می توان امیدوار بود در 4 بازی باقی مانده بچه ها با تلاش بیشتری به میدان بروند. قهرمان شدند و باز هم نتوانستند از لیگ بیست و یکم خداحافظی کنند. آنها باید تا پایان فصل بازی کنند تا همه هواداران از تلاش آنها راضی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید