توصیه کی روش به مهدی طارمی بعد از ماجرای جنجالی

توصیه کی روش به مهدی طارمی بعد از ماجرای جنجالی

نام مهدی طارمی آخرین بار چند روز پیش در جریان تور جهانی پارو (مسابقات مشابه تنیس) در رسانه های پرتغال مطرح شد و این موضوع بحث برانگیز شد. در این دیدارها یکی از خبرنگاران شبکه Eleven پرتغال با جمله “من اینجا طارمی نیستم” از صداقت ورزشکار پادل تمجید کرد و به مهاجم ایرانی پورتو کنایه زد.

این مشکل باعث واکنش باشگاه پورتو شد و مدیر ارتباطات باشگاه خبرنگاران این شبکه تلویزیونی را افراد «بیمار» خطاب کرد. البته این شبکه با انتشار پیامی از باشگاه پورتو دلجویی کرد تا به ماجرا پایان دهد.

در شماره امروز روزنامه O JOGO به سراغ دو مربی پرتغالی رفت. یکی «کارلوس کاروالال» سرمربی طارمی در تیم ریو آوه پرتغال که در حال حاضر در تیم الوحده امارات مشغول به کار است و دیگری «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران که تأثیر زیادی در این تیم داشت. پیشرفت این بازیکن

کاروالال: طارمی سریعتر از بازیکن حریف است

سرمربی سابق طارمی در ریو آوه در واکنش به تاثیر هجمه رسانه های پرتغالی بر عملکرد طارمی گفت: فکر نمی کنم کوچکترین تاثیری روی او بگذارد. نحوه بازی او و انتظار، کاهش سرعت و شتاب او باعث می شود که حریف فکر کند قرار است توپ را لمس کند، اما طارمی سریعتر است و او را به زمین می اندازد.

وی با بیان اینکه کمک داور ویدیویی نیز پنالتی های طارمی را تایید کرد، گفت: او بازیکن باتجربه و متمرکزی است و اجازه نمی دهد انتقادات روی او تاثیر بگذارد.

سرمربی پرتغالی توانایی طارمی در زدن پنالتی را با کلمه “هوش” خلاصه کرد و به زبان ساده توضیح داد. کاروالال گفت: طارمی توانایی خواندن، شتاب و پیش بینی دارد. به حریف اجازه می دهد تا پای خود را جلو بیاورد. طارمی وقتی این کار را می کند سریع می رود و بیشتر اوقات خطای پنالتی است. او سریعتر و چابکتر از حریف است. او می داند که بازیکن حریف قرار است خطا کند و این سلاحی است که هر بازیکن خوبی دارد.

کاروالال مدعی شد که انتقادها از مهاجم تیم ملی پورتو اغراق آمیز بوده است و گفت: او حتی در ریو آوه کارت زرد گرفت که به نظر من خیلی غیرقابل توجیه بود. در این صحنه ها بازیکنان حریف با طارمی برخورد کردند و او روی زمین افتاد. این اشتباه نیست، اما شبیه سازی و گمراه کردن داور هم نیست.

سرمربی پرتغالی در پایان گفت: طارمی آدم خوب و بازیکنی حرفه ای است. او عاشق بازی است و گرسنه و مشتاق یادگیری است.

کارلوس کی روش: چیزی که تو را نکشد قوی ترت می کند

خبرنگار روزنامه O JOGO نیز گفت و گوی کوتاهی با کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران درباره طارمی داشته است. طارمی در حال حاضر زیر نظر کیروش و در کمپ اتریش حضور دارد. این مهاجم در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه موفق شد تک گل این دیدار را به ثمر برساند که با پیروزی ایران همراه بود.

کی روش در حمایت از مهاجم خود به مشکل مقاومت اشاره کرد و گفت: همه بازیکنان جوانی که سال ها با من کار کرده اند، آموزش دیده اند و آماده اند که بدانند آنچه تو را نکشد بزرگتر و قوی ترت می کند. این چیزی است که من به تک تک بازیکنانم واگذار می کنم.

سرمربی تیم ملی ایران نیز قول داد در آینده درباره طارمی صحبت کند. کی روش گفت: خوشحال می شوم در مکان و زمان مناسب نسبت به این موضوع ابراز عقیده کنم.

دیدگاهتان را بنویسید