توضیح جدید دلیل اعتراض هیات امنا به رتبه بندی معلمان

توضیح جدید دلیل اعتراض هیات امنا به رتبه بندی معلمان

روز جدید یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در خصوص دلایل رد لایحه رتبه بندی توسط شورای نگهبان گفت:

محمدرضا احمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی گفت: این 1400 است.

وی افزود: این یک واقعیت است که طی یک سال گذشته نظرات متفاوتی از سوی نمایندگان دولت سابق و فعلی درباره میزان اعتبارات اختصاص یافته در این لایحه مطرح شده است. همانند دولت قبل، ابتدا عنوان شد که 60 هزار میلیارد برای رتبه بندی در نظر گرفته شده است که در دولت قبل به تدریج به 25 هزار میلیارد رسید و در دولت سیزدهم نیز طی جلسات مشترکی که با نمایندگان دولت در مجلس داشتیم، مقرر شد که دولت برای اجرای رتبه بندی در سال 1400 مبلغ 12.5 هزار میلیارد تن را اختصاص خواهد داد.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس در تشریح علت بازگشت لایحه رتبه بندی از سوی هیئت نگهبان خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی در اظهارات اخیر خود اعلام کردند که امسال امکان اعمال رتبه بندی وجود ندارد و در سال آینده امکان پذیر است. در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر دولت بر این عقیده است که مجلس در صحن علنی لایحه اصلاحاتی را که انجام داده است کنار بگذارد و در واقع بر اساس لایحه اولیه ارائه شده از سوی دولت که دارای 8000 میلیارد اعتبار بوده، باشد. برای رتبه بندی امسال. در حال حاضر، این موضوع با مقاومت پارلمان مواجه است.

احمدی ادامه داد: همین اختلاف نظر مجلس و دولت باعث شد تا دولت برای اجرای مصوبه مجلس در خصوص رتبه بندی اعتبار اسنادی امضا نکند. در این راستا کمیته آموزش و شخص رئیس جمهور در تلاش هستند تا با رایزنی با دولت این موضوع را هر چه سریعتر حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید