توضیح فتح الله زاده درباره خطر استقلال از آسیا

توضیح فتح الله زاده درباره خطر استقلال از آسیا

در شرایطی که باشگاه استقلال در آخرین ساعات مهلت تعیین شده برای اخذ مجوز حرفه ای قرار دارد، خبرنگاران از ظهر امروز در مقابل ساختمان باشگاه حضور یافتند و منتظر پاسخ مدیران بودند و در نهایت علی فتح الله زاده نیز در میان آنها حضور یافت. و به سوالات پاسخ داد.

فتح الله زاده در ابتدای صحبت های خود با وجود اینکه تا بعدازظهر فردا تعیین تکلیف اسپانسر استقلال می شود، با بیان اینکه زمان زیادی باقی نمانده و واریز و انتقال آن زمان بر است، گفت: اگر پول بیاید، آن را در سال واریز می کنیم. یک روز.”

وی درباره کمک دولت و ماهواره اول نیز گفت: ماهواره اول اسپانسر ما نبود. ما به چندین شرکت از جمله First Companion پیشنهاد دادیم که ممکن است آن را بپذیرند یا نپذیرند. باید تلاش کنیم برای این کار اسپانسر پیدا کنیم. من هر سه را پیشنهاد داده ام. گفتم در کمپ ناصر حجازی زمینی داریم که خودم چند سال پیش خریدم، سند مجانی داریم و می توانند آن را بگیرند و بخشی از پول را به ما بدهند و بخشی دیگر را به وزارت ورزش بدهند.

و ادامه داد: گفتیم یک شرکت یا بانک بیاید، دوباره سند می دهیم و 100 میلیارد به ما وام می دهند و پرداخت می کنیم. این 2 کار قابل انجام است. یا اگر سازمان خصوصی سازی پول داشته باشد و به ما کمک کند وقتی سهام را به ما می فروشند از این مبلغ پول می گیرند. خود آقای قربان زاده هم با من بود و دنبالم آمد.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به اینکه قربان زاده گفته است فتح الله زاده درخواست هایش را برای چک هایش پذیرفته و آیا با هم آشتی کرده اند، گفت: ما عصبانی نبودیم. به این بنده خدا اطلاعات غلط دادند. من مدیرعامل هستم و هر چکی در باشگاه به امضای مدیرعامل می رسد. این چک برای چهار بازیکن بود، 10 سال گذشته بود و آنها اقدام قانونی کرده بودند و 12 میلیارد می خواستند که طبق ابلاغ قضایی باید پرداخت می کردیم. با آنها صحبت کردیم و 12 میلیارد را تبدیل به پنج میلیارد کردیم و چهار بازیکن به آنها دادیم. اگر کسی چیزی به نام من بیاورد که برای من پول داده شده است، ثواب دارد.

فتح الله زاده بیان کرد: این چک 400 میلیونی نبوده، یک میلیون و 100 هزار بوده است، مربوط به 10 سال پیش. این را برای آقای قربان زاده توضیح دادم و با توجه به توضیحات قبلی این موضوع را مطرح کردند.

مدیرعامل آبی ها درباره اینکه آیا هواداران احساس می کنند فرصتی از دست رفته است و آیا این کار قابل انجام است یا خیر، توضیح داد: تا فردا بعدازظهر که وقت داریم تمام تلاشم را می کنم. اگر درست نشد صادقانه می آیم و به هواداران می گویم.

وی توضیح داد که مخبر اعلام کرده بود که دولت کمک خواهد کرد و آیا چنین اتفاقی رخ داده است یا خیر. اما بعضی ها این وسط را خراب می کنند.

وی با بیان صریح این افراد چه کسانی هستند، گفت: من القاب را می گویم. همان کسانی که می گویند AFC امروز تمام شد، استقلال تکذیب کرد، انجام شد، اعلام کرد. چه کسی اعلام کرد؟ AFC کجا اعلام کرد؟

«در تزار مالی منتهی به 31 تیر 1401 آمده است که وزارت ورزش 135 میلیارد تومان به استقلال بدهکار بوده است. چرا باشگاه این درخواست را پیگیری نکرد؟» فتح الله زاده در پاسخ به این سوال گفت: همه را پیگیری کردیم، نمی توانیم جمع آوری کنیم، مسئولیت جمع آوری آن بر عهده من نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا باشگاه رسانه ای نمی کند، توضیح داد: آنها مشکلات قانونی دارند. مجلس پذیرفت که وزارت ورزش نمی تواند به تیم های حرفه ای کمک کند. مجمع حاکمان را درگیر کرده است که نمی توانند. در یکی از صحبت هایی که با آقای قربان زاده داشتم گفتند یک بار پول دادیم تا طلب استراماچونی را پرداخت کنیم. بهش گفتم حق با تو بود گفتیم اگر 123 میلیارد بدهی طلب استراماچونی و مابقی را می دهیم. اول اینکه 123 میلیارد نبود 90 میلیارد بود 30 میلیارد اختلاف. روزی که صحبت از دادن این پول شد، دلار 35 هزار تومان بود. روزی که پول را گرفتیم دلار 45 هزار تومان شد. یعنی بدهی 40 میلیاردی 80 میلیارد شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته به باشگاه آمدم و دیدم بازیکنی به ما تذکر داده است. یعنی 10 روز فرصت داریم پرداخت کنیم. اگر این کار را نکنیم، آن بازیکن به راحتی می تواند برود. متاسفانه این بازیکن سه سال با ما قرارداد دارد و در صورت جدایی استراماچونی دوباره شروع می کند و باید 2 میلیون دلار بپردازیم. اگر شما جای من بودید، آن زمان به این بازیکن پول می دادید یا پول گمشده آسترا را می پرداختید؟ 70 میلیارد به بازیکن دادم.

دیدگاهتان را بنویسید