تولید نفت اوپک پلاس سه میلیون بشکه کاهش یافت


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886815

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه های بین المللی، گروه اوپک پلاس 3 میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه مورد انتظار خود در ماه ژوئن تولید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اوپک پلاس 3 میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه های مورد انتظار در ژوئن تولید کرد زیرا تحریم ها علیه برخی از اعضا و کاهش سرمایه گذاری در برخی دیگر توانایی اعضا برای کاهش بحران انرژی جهانی را تضعیف کرد.

این وضعیت مانع دیگری برای دولت آمریکا به رهبری جو بایدن است که امیدوار بود اوپک تولید خود را افزایش دهد تا اختلالات عرضه روسیه را جبران کند و افزایش هزینه سوخت و تورم را به طور کلی کاهش دهد.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک منبع گزارش داد که سطح کسری تولید اوپک پلاس در ماه ژوئن به 320 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، این خبرگزاری گزارش داد که کسری تولید اوپک پلاس نسبت به سطح برنامه ریزی شده در ماه گذشته به 2.84 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اکثر تولیدکنندگان اوپک از کمبود مزمن سرمایه گذاری به دلیل کاهش قیمت ها در سال های اخیر و همچنین فشار بر سرمایه گذاران برای دور شدن از سوخت های فسیلی و یافتن منابع انرژی جایگزین رنج برده اند.

بیشتر بخوانید:
به رسمیت شناختن اوپک از افزایش 230 درصدی درآمدهای نفتی

دیدگاهتان را بنویسید