کاهش 900 هزار بشکه ای تولید نفت اوپک


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809024

آژانس بین المللی انرژی (IEA) می گوید اوپک 900 هزار بشکه در روز کمتر از هدف خود برای تولید نفت تولید و می فروشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، بیرول، بار دیگر از اوپک پلاس خواست تا شکاف بین اهداف خود برای تولید و بازاریابی نفت را کاهش دهد.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز چهارشنبه گفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش اوپک پلاس باید شکاف بین اهداف تولید نفت خود و عرضه واقعی خود به بازارهای جهانی را کاهش دهند.

بیرول در کنفرانسی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت: «بین اهدافی که اوپک به علاوه کشورها از نظر سطح تولید تعیین می‌کنند و آنچه امروز تولید می‌شود، تفاوت معناداری وجود دارد».

وی افزود: کاهش این شکاف برای اوپک پلاس مهم است و امیدواریم کشورهای بیشتری بتوانند آن را در بازار عرضه کنند.

تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس هدف تولید خود را از ماه آگوست به میزان 400 هزار بشکه در روز افزایش دادند و سعی کردند این کاهش را جبران کنند.

با این حال، آنها بارها و بارها نتوانسته اند به این اهداف دست یابند، زیرا برخی از تولیدکنندگان در تلاش هستند تا تولید را به سطح اولیه خود برگردانند، اما با مشکلات زیادی روبرو هستند.

آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که شکاف بین هدف و تولید اعضای اوپک در ژانویه به 900 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نفت خام برنت دریای شمال پس از اعلام خروج نسبی نیروهای روسیه از اوکراین در نزدیکی اوکراین که هنوز از سوی ایالات متحده تایید نشده است، به قیمت 93.19 دلار در هر بشکه معامله شد که 10 سنت کمتر از روز گذشته بود. هفته گذشته 3.3 درصد کاهش قیمت داشته است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز دوشنبه گفت که تنش بین روسیه و غرب به تولید و عرضه سرعت بخشیده است، نه کمبود در بازارهای جهانی که منجر به افزایش قیمت نفت شده است.

انتهای پیام/
منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید