تولید کشور نیازمند تغییر ریل است/ آمادگی مجلس برای کمک به سایر نیروها برای تحقق شعار سال


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817213

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: محورهای شعار سال کاملا مشخص است و مجلس شورای اسلامی آماده تحقق شعار سال در کنار سایر قوا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به شعار سال «تولید; بر اساس دانش، ایجاد اشتغال گفت: برای شکوفایی و توسعه همه جانبه کشور چاره ای جز جهش تولید در همه بخش ها نداریم و مهم ترین موضوع جهش تولید پشتوانه علمی است. . “.

وی افزود: تولید دانش بنیان تولیدی کاملا متفاوت است و این تولید مبتنی بر علم است که می تواند ظرفیت های نهفته را در کشور فعال کند و قطعا تولید با رویکرد علمی می تواند با ابتکار بهره وری را در کشور افزایش دهد.

سلیمی بیان کرد: در حوزه کشاورزی که مقام معظم رهبری تاکید کردند این یک واقعیت است که ظرفیت های زیادی داریم اما متاسفانه در بسیاری از محصولات اساسی کشاورزی مشکل داریم و این نشان می دهد که تولید بر اساس علم و دانش نیست. . و فناوری.”


تولید در کشور نیاز به تغییر ریل دارد

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سایر حوزه های کشاورزی نیز نتوانسته ایم اقدامات لازم و مناسب را برای خودکفایی انجام دهیم و در این راستا تولید کشور نیازمند تغییر مسیر و نامگذاری سال جدید به نام دانش بنیان است. یک فرصت خوب در این زمینه.»

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی مشکلات جدی داریم و این مشکلات هر ساله وجود دارد و در زمینه مواد اولیه، ذرت، دانه های روغنی، برنج، گندم و سویا نیاز به مصرف مناسب داریم. و برنامه ریزی علمی.«از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان می توان در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت تولید دانش بنیان در بخش صنعت گفت: متاسفانه در بخش صنعتی ماشین آلاتی که داریم 20 سال از ماشین آلات مدرن دنیا عقب است و این باعث شده که تولید صنعتی ما در دنیا غیر قابل رقابت باشد. عقب ماندگی باید با رویکرد دانش بنیان و علمی جبران شود و هزینه تولید در کشور ما بالاست و باید با رویکرد دانش بنیان این قیمت کاهش یابد.

سلیمی تصریح کرد: در تخصیص منابع دچار اتلاف هستیم و باید از منابع تولید استفاده شود، زیرا امروز وام های زیادی در زمینه اشتغال زایی داده شده اما نتیجه آن نبوده و باید اقدامات عاطفی و فرابخشی انجام شود. برای جلوگیری از این نگرش اتخاذ شود.»


باید برنامه جدیدی را در زمینه تسهیل کارآفرینی در کشور روی میز بگذاریم

وی گفت: در حوزه اشتغال زایی نیازمند تحول اساسی هستیم و با تحولی چشمگیر نیاز به احیای اشتغال داریم و باید برگ جدیدی در زمینه تسهیل کارآفرینی در کشور بگذاریم و نمی توانیم ایجاد کنیم. با سبک های قدیمی تغییر دهید.”

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: تسهیل پرونده ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که متاسفانه در برخی مسائل شاهد ریاضت هستیم و باید در اقصی نقاط کشور شاهد تسهیل گری باشیم.

وی گفت: متاسفانه با وجود تذکرات مقام معظم رهبری، اقتصاد کشور همچنان تک محصولی است. ما همچنان به نفت متکی هستیم و محصول نهایی را در بخش نفت تولید نمی کنیم.

سلیمی تصریح کرد: اگرچه در حوزه سیمان و فولاد شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم، اما واقعیت این است که می‌توانیم گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم و باید با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان آن را جبران کنیم، زیرا برخی کشورها به سرعت در حال رقابت هستند. ما

وی گفت: در حوزه توزیع انرژی و به عنوان نمونه انرژی های تجدیدپذیر نیازمند تغییر رویه هستیم چرا که متاسفانه کمتر از هزار مگابایت کل برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر است و باید شاهد جهشی در این زمینه باشیم. ما از هزار مگابایت استفاده می کنیم و باید تا پایان برنامه 20 هزار مگابایت می داشتیم اما اتفاقی نیفتاده است و این نشان می دهد که کشور باید در این زمینه ها شتاب بیشتری داشته باشد.


مجلس شورای اسلامی آماده اجرای شعار سال در کنار سایر قوا است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه محورهای شعار سال کاملا مشخص است و مجلس شورای اسلامی آماده اجرای شعار سال در کنار سایر قوا است، گفت: در پایان سال گذشته ما بنیاد را تصویب کردیم و برای آن بودجه داریم و باید از فرصت های قانونی که در کشور وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی در بخش تولید باید باز باشد و صادرات جدی گرفته شود و به‌ویژه صادرات به کشورهای منطقه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مقام معظم رهبری در این زمینه نکته قابل توجهی را بیان کردند. “

سلیمی گفت: اگرچه در این سال ها شاهد تحولات اساسی در بخش صادرات بوده ایم، اما واقعیت این است که ظرفیت ما بیش از این است و نباید به چند کشور اروپایی بسنده کنیم و مبادلات مالی با کشورهای اروپایی بسیار ناچیز است و این انحصار فقط با کشورهای اروپایی باید لغو شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و هم افزایی مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال جاری یک نیاز مهم بود، گفت: باید از همه تلاش و ظرفیت برای اجرای شعار سال استفاده شود.


ظرفیت اشتغال در استان مغفول مانده است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: نباید به آمار تکیه کنیم و در جلسه ای که با مدیرکل کار، رفاه اجتماعی و تعاون اجتماعی داشتم آماری از اشتغال در استان ارائه کرد که نبود. مناسب و ظرفیت اشتغال در استان مغفول مانده است.

وی افزود: طبق تعریف اشتغال و فردی که هفته ای یک ساعت کار می کند شاغل است، با وجود این تعریف عجیب، 30 هزار نفر در استان مرکزی بیکار هستند و البته با این تعریف است، اما در واقع بیش از یک صدهزار.

سلیمی تصریح کرد: اولاً باید تعریف را تعدیل کنیم و ثانیاً این آمار واقعاً باید پایین بیاید و باید در بخش های مختلف نتیجه را ببینیم و اینجاست که استانداری را می پذیریم و قطعاً پذیرش استانداری شعار نیست. و باید اقدام و عمل باشد.» البته به فرموده مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم در صحنه است و قطعاً سایر قوا در کنار دولت نقش آفرینی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید و امیدآفرینی از محورهای دیگر است و اگر موتور امید یک کشور خاموش شود به هیچ وجه پیشرفت نمی کند و موتور امید باید دائما فعال باشد و علاوه بر اختلاف سلیقه. باید وحدت کلمات حاصل شود تا به افق های روشن برسیم.» تا مورد توجه همه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید