تولید 550 هزار تن بلوک آهنی در 9 ماهه امسال / افزایش تولید 3 میلیون تنی اسفنج آهنی با اجرای دو خط توسعه

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793031

علی عباسلو گفت: در 9 ماهه امسال 670 هزار تن آهن قارچی و 550 هزار تن آهن تولید شده و راه اندازی دو خط جدید توسعه آهن قارچی ظرفیت تولید ما را از 900 هزار تن به 3.6 دو برابر می کند. میلیون تن در طول سال وارد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عباسلو، مدیرعامل فولاد سیرجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: در 9 ماهه امسال علیرغم محدودیت های برق موجود، 3 درصد رشد تولید داشته ایم.

وی افزود: در حوزه شمش که وابسته به برق است، در 9 ماهه امسال شاهد کاهش 2 درصدی تولید بودیم اگر بتوانیم بیش از برنامه تولید داشته باشیم.

عباسلو تاکید کرد: در ماه هایی که قطعی برق ما را وارد عرصه تولید نمی کرد، رکورد تولید را شکستیم و ماهانه 93 هزار تن تولید داشتیم، اما در ماهی که قطعی برق بود، تولید به 24 هزار تن کاهش یافت. .

مدیرعامل جهان فولاد اذعان داشت: آثار منفی قطعی برق برای ما کاملا مشهود و تاثیرگذار است، از این رو تمهیداتی اندیشیده شده تا در سال های آینده خسارات قطعی برق به حداقل برسد.

علی عباسلو ادامه داد: در 9 ماهه امسال 670 هزار تن آهن قارچی و 550 هزار تن بلوک آهن تولید شده است.

وی با اشاره به افزایش 62 درصدی سرمایه این مجموعه گفت: این افزایش سرمایه صرف اجرای دو پروژه عمرانی در دنیای فولاد سیرجان می شود.

مدیرعامل جهاد فولاد اذعان داشت: دو خط جدید توسعه اسفنج آهنی را در دستور کار داریم که ظرفیت تولید ما از 900 هزار تن در سال به 3.6 میلیون تن خواهد رسید.

عباسلو افزود: این دو خط در سه سال آینده بیشترین بهره برداری را خواهند داشت و حدود 250 میلیون یورو در این حوزه سرمایه گذاری می شود.

وی تاکید کرد: کار اجرایی این پروژه آغاز شده و چهار پروژه عمرانی دیگر از دنیای فولاد سیرجان شامل ذوب و ورق فلز، کارخانه اکسیژن، فولاد آلیاژی و ورق و رول آلیاژی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در پایان گفت: در 9 ماهه امسال هم افزایش سود و هم افزایش صادرات به ثبت رساندیم که در این مدت 150 هزار تن بلوک صادر کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آهن قارچی مصرف خانگی دارد اما در 9 ماهه امسال 35 درصد افزایش سود خالص در این حوزه به ثبت رساندیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید