تکلیف بازماندگان درجه بندی معلم چیست؟

تکلیف بازماندگان درجه بندی معلم چیست؟

البته این مرحله همچنان از قسمت اول یعنی. صدور احکام اولیه که درجه «مربی معلم» است، اما آنچه مسلم است معلمان این روزها تأثیر آن را در حقوق خود می بینند. رتبه بندی معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که حدود 10 سال از تصویب آن می گذرد و اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی در حال بررسی است، طرح رتبه بندی معلمان یکی از پر سر و صداترین طرح های این روزهای مجلس است. . زیرا با اجرای طرح ارزشیابی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. سرانجام همه چیز روشن شد، سرانجام پس از کشمکش های فراوان، طبقه بندی از فرآیند اجرا به مرحله عمل رسید. البته این مرحله همچنان از قسمت اول یعنی. صدور احکام اولیه که همان رتبه «مربی معلم» است، اما آنچه مسلم است معلمان این روزها تأثیر آن را در حقوق خود می بینند. «الف» ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب 13 اسفند 1394 و در راستای ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی. افزایش منزلت و منزلت اجتماعی معلمان، ایجاد نظام پرداخت مبتنی بر تخصص و شایستگی، رقابت پذیری معلمان، مهندسی منابع انسانی، توسعه مستمر و منظم شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و آموزشی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه. و رضایت از کار و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان بر اساس نقشه کلی علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی معلمان بر اساس مواد این قانون تعیین و اجرا می شود. قانون در این قانون آمده است که معلمان افرادی هستند که در نظام رسمی آموزش همگانی که می توان آنها را معلم نامید، به تنهایی وظیفه خطیر تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند. ، معلم، کارآموز، مربی م ور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، بهورز، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و پرورشی خاطرنشان کرد.

موضوع اعتبار ارزشیابی معلمان و صدور احکام در این قانون برای مدارک تحصیلی معلمان، مربیان معلمان، دستیاران، اساتید و استادان تنظیم شده است. هر معلم برای کسب عنوان آموزشی معلم باید 460 امتیاز، مربی معلم 530 امتیاز، استادیار 600 امتیاز، دانشیار 750 امتیاز و استاد استاد 900 امتیاز کسب کند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: هدف اصلی از این رتبه بندی ارتقای کیفیت نظام آموزشی، ارتقای صلاحیت معلمان و رقابت در نظام آموزشی است، یعنی اگر رتبه بندی این سه مورد را انجام ندهد. کارها ماهیت خود را از دست خواهد داد و البته اصلاح نظام پرداخت چهارمین نکته ای است که باید انجام شود و نکته چهارم در حال حاضر در دست بررسی است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است ابتدا باید همه دستورات را صادر کنیم تا رقم نهایی از 38 هزار میلیارد تومان بیشتر نشود و سپس پرداخت ها را آغاز کنیم. ممکن است تعدادی از معلمان رتبه های بالاتری کسب کنند، اما رقم ریالی ما امسال به آن نمی رسد، یعنی رتبه افراد را اعلام می کنیم، اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نمی توانیم بگیریم. پرداخت کامل امسال

داستان بازماندگان

به گفته صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، حدود 80 درصد از مشمولان از مزایای رتبه آموزشی معلم و حدود 90 درصد از معلمان از مزایای بازپرداخت حقوق برخوردار شده اند. . مقرر شد مزایای وی 45 درصد از کل حقوق کار، حقوق مستخدم و فوق‌العاده کار است که از 31 شهریور 1400 اجرا شده است، اما وجوه و معوقات در آبان امسال از 1 فروردین 1401 به مدت 8 پرداخت شده است. در قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری برای شاغلین در صندوق بازنشستگی کشوری کمک هزینه ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بهبودی حقوق و رتبه و البته پیش بینی شده است. ماه اول در زمان واریز معوقات 1400 کسر نمی شود. ادامه: برای 20 درصد باقیمانده مشمولان رتبه بندی اعم از انتقالی درون سازمانی و مستمری بگیران و 10 درصد باقی مانده بازپرداخت حقوق، احکام همزمان با حقوق آذر ماه به همراه معوقات صادر و پرداخت می شود. جای نگرانی نیست، مطمئناً مشمول پرداخت بعدی می شوند، وی با بیان اینکه در نظر داریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه معوقات سال 1400 را پرداخت کنیم، افزود: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر ماه تقریباً 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی معلم برای مدت 9 ماه (6 ماه از 1400 و 3 ماه از 1401) واریز شده است.این ماه همکاران شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و کل می باشد. معوقه مزایای رتبه آموزشی معلمی در 8 ماهه اول سال 1401 و همچنین پرداخت 2 ماه حقوق مهر و آبان با علی الحساب به مدت 3 ماه، تامین یک ماه اول و سایر کسورات قانونی 3 ماه واریز شده اند، تامین ماه اول و سایر کسورات قانونی. همچنین معلمان صندوق بازنشستگی کشوری که 30 سال سابقه خدمت به بالا داشته باشند، در ماه اول از کسر معاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید