تکلیف بازنشستگان بالاخره مشخص شد/خبر مهم حقوق بازنشستگان

تکلیف بازنشستگان بالاخره مشخص شد/خبر مهم حقوق بازنشستگان

روز جدید : به نظر می رسد بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد. همانطور که عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی در تهران گفت: مقرر شده است حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش اخیر مستمری بگیران سایر رده‌ها طبق قانون انجام شود و همه به قانون تمکین کنند. قانون

یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران اعلام کرد: مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش اخیر مستمری بگیران سایر رده ها طبق قانون مطرح شود و همه از قانون تبعیت کنند.

به نظر می رسد بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد. آنطور که عضو هیئت مدیره مرکز بازنشستگان بیمه اجتماعی تهران گفت، مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش اخیر مستمری بگیران سایر رده ها همانند قانون است.
بر اساس این گزارش برای سال 1401، سازمان تامین اجتماعی برای افزایش 38 درصدی مستمری غیرحداقل بگیران برنامه ریزی کرده بود که با دخالت دولت این افزایش به 10 درصد محدود شد.

اما در پی اعتراض بازنشستگان به این موضوع، روز چهارشنبه نهم تیرماه سال جاری، محمدبکر کلیباف، رئیس مجلس طی نامه ای مصوبه شورای دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد.

از زمان لغو مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان تاکنون دولت ها موضع رسمی نداشته اند و تنها سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در چند روز اخیر تلویحا دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور داده است. .

وی با تاکید بر اینکه احراز حقوق بازنشستگان در مرحله کارشناسی است، ادارات مربوطه را مکلف کرد تا در اسرع وقت تصمیمات موثری را طبق قانون و به نفع معیشت مستمری بگیران صادر و اجرا کنند.

اکنون که این مدت به پایان رسیده است، علی اکبر عیوضی، یکی از اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران اعلام کرد که؛ چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به اتفاق اعضای هیات مدیره کانون سالمندان تامین اجتماعی مستمری بگیران جلسه ای با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار به همراه معاونین وزیر داشتیم. وزارتخانه و سازمان و در جلسه مقرر شد حقوق بازنشستگان افزایش یابد و چالش های اخیر مستمری بگیران در سطوح دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. قانون باید برای همه اجرا و رعایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از همین قانون در جلسات چیست؟ پاسخ ها منظور از قانون در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان همان چیزی است که در مجلس تصویب و از طریق رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد.

عیوضی گفت: زاهدی وفا سرپرست وزارت کار باید این خبر را به صورت رسمی تری از طریق رسانه ها اعلام می کرد. اشاره شد؛ امیدواریم امروز ایشان هر چه زودتر خبر رسمی صحت مصوبه مجلس و اجرای آن توسط دولت را اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید