تکمیل بیش از 43000 پرونده در دادگاههای تجدیدنظر مازندران

زمان: 21:01
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774672

محمد صادق اکبری گفت: در شش ماهه نخست امسال 43 هزار و 99 پرونده ورودی در دادگاه تجدیدنظر مازندران وجود داشت که از این تعداد 43 هزار و 524 پرونده مختومه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری امشب به صورت سرزده به همراه رئیس محاکم تجدیدنظر استان از برخی دفاتر و شعب مازندران بازدید کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 43 هزار و 99 پرونده استان توسط تجدید نظر تشکیل شده است. دادگاه ها ، که توسط آنها 43،524 پرونده بسته شده است ، نشان دهنده تلاش همکاران قضایی و اداری در شعب اسن است.

اکبری گفت: با تلاش همکاران دادگاه های تجدیدنظر ، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در شعب تجدید نظر 86 روز است ، به این معنی که با تلاش بیشتر می توانیم تاخیر در رسیدگی را کاهش دهیم و زمان را به زمان خود کاهش دهیم. “

این مقام قضایی با قدردانی از تلاشهای ارزشمند و تلاشهای خستگی ناپذیر قضات و کارکنان این شعب ، به رسیدگی سریع و با کیفیت پرونده ها در شعب دادگاههای تجدیدنظر استان تاکید کرد و اظهار داشت: هدف از این بازدیدها ارزیابی کار قضائی و اداری با احترام به مشتری و ارائه بهترین خدمات به همکاران قوه قضاییه در جهت نیل به اهداف قوه قضائیه.

در این بازدید ، رئیس دادگستری مازندران با قضات و کارکنان شعب دیدار و گفتگو کرد و پس از شنیدن برخی از مشکلات ، کاستی ها و همچنین دیدگاه ها ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادات آنها ، دستورالعمل های لازم برای مقابله با مشکلات و نواقصی را مطرح کرد. صادر شده.

اکبری از روند مطلوب تولید و همچنین دریافت و بسته شدن سرانه پرونده ، زمان شنوایی ، میانگین زمان شنوایی خبر داد و افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری ، در مجموع تعداد 472،843 پرونده در دادگاه های استان تشکیل شده است. از این تعداد ، 478،396 پرونده رسیدگی شد و منجر به تصمیم نهایی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کار واحدهای قضایی از نزدیک زیر نظر است و بهبود می یابد ، خاطرنشان کرد: حداکثر استفاده از ظرفیت موجود با استفاده از فناوری روز برای جلوگیری از تأخیر در تولید و بازرسی و سرعت مناسب در دادگاه ها. . با تلاش کامل برای افزایش رضایت مشتری.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به چشم انداز مندرج در سند تحول قوه قضائیه گفت: راهبرد اصلی در این سند ، گسترش عدالت فراگیر و مستمر است که طبق سیاست های ارتباطی ؛ جلوگیری از به تعویق انداختن نمونه بارز توسعه عدالت فراگیر است.

وی این اقدام را هدف نهایی ندانست و خاطرنشان کرد: تلاش همکاران قضایی و اداری برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی و سیاست های اعلام شده توسط رئیس مستمر بود. قوه قضائیه

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید