تکمیل گازرسانی به روستاهای کشور در ۲ سال آینده / احیای اقتصاد روستایی


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805835

مجید چگنی گفت: گازرسانی به 6000 روستای باقیمانده تا دو سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، مجید چگنی پنجشنبه شب در مراسم نوسازی پروژه گازرسانی به سه شهر پل، کجور و بلده و 185 روستای حومه نور و نوشهر اظهار داشت: به تمام روستاهای مازندران به ویژه روستاها خطاب کردم. شهید پرور در این منطقه روستاهای گازسوز هستند، از خودم و از مسئولان باید بگویم شرمنده هستیم.

وی افزود: شاید سفرم به این مراسم به همین دلیل باشد تا به شما اهالی روستا بگویم شرمنده هستیم که خانواده های شهدای این منطقه در این زمان و مکان گازرسانی شوند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 98 درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار شده و نزدیک به 90 درصد روستاهای کشور گازرسانی شده اند.

چگنی تاکید کرد: نباید از برکات انقلاب غافل شد که الان اگر بخواهیم با دوران ستمشاهی مقایسه کنیم که با همه تلاش ها فقط 9 شهر و 3 روستا موفق به بهره مندی از نعمت گاز شدند و در مجموع از نعمت گاز برخوردار شدند. دو هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز.

وی افزود: در دوران پس از انقلاب و به برکت خون شهدا هم اکنون بیش از یک هزار و 260 شهر و بیش از 35 هزار روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به 6 هزار روستای باقی مانده نیز خواهد بود. طی دو سال آینده تکمیل می شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی گازرسانی به تمام نقاط شهری و روستایی کشور است و باید به امام راحل و شهدای گرانقدر تسلیت گفت. انقلاب

چگنی گفت: در واقع رویکرد دولت سیزدهم و ستاد آن بر خلاف گذشته رویکردی جهادی است و در چند ماه اخیر قطعاً در همه زمینه ها تغییر ایجاد شده است. با سرعت بسیار بالاتری نسبت به گذشته رشد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گاز، مبادلات کنونی و معاهدات ما در منطقه با گذشته بسیار متفاوت است و این نشان می دهد که هر جا نیروهای انقلابی و جهادی کار کنند قطعا اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

قائم مقام وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قول خدمت شما را خواهیم داد و با وجود برنامه زمانی 3 ساله که شرکت گاز مازندران ارائه کرده است، قطعا گازرسانی به سایر روستاها را در اسرع وقت ادامه خواهیم داد. ما در حال حاضر در حال کار هستیم. «ما قبول نداریم.

چگنی یادآور شد: همکاران ما با تلاش شبانه روزی و استفاده از تمامی امکانات هر چه سریعتر از نعمت گاز سایر روستاهای استان مازندران برخوردار شوند.

کاسم مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز در این مراسم گفت: از 3 هزار و 613 روستای بالای 20 خانوار مازندران تاکنون گازرسانی به 2 هزار و 370 روستا به پایان رسیده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 95 درصد روستاهای مازندران و همچنین 99 درصد شهرهای استان گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: امروز روند کلنگ زنی پروژه گازرسانی در سه شهر پل، کجور و بلده و 185 روستای حومه نور و نوشهر با وام بالغ بر 800 میلیارد تومان در حال انجام است.

مایلی رستمی ادامه داد: در این پروژه با توجه به استفاده از خط انتقال قوی در این منطقه، موفق به نصب تقریباً 31 ایستگاه کاهش فشار، 337 کیلومتر خط لوله تامین و 1500 کیلومتر خط لوله توزیع برای 185 روستای پل کجور شدیم. ، روستاهای بلده و حومه «بیایید از نعمت گاز این منطقه بهره مند شویم.

مایلی رستمی گفت: این خط لوله نزدیک به 40 هزار خانوار را پوشش می دهد و این پروژه برای مشترکان جدید در سال های آینده برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در این منطقه کار گازرسانی تا سال 1403 به پایان می رسد و به سایر روستاهای استان قول داده ایم تا پایان سال 1402 به اتمام برسد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: اگر به گذشته برگردیم خواهیم دید که امکاناتی مانند آب شرب، برق، گاز، اینترنت، جاده و آسفالت نداشتیم و اکنون به لطف انقلاب اسلامی، حضور امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر مایحتاج اولیه زندگی در شهرها را به عنوان شهر از بین می برد، هرچند هنوز عدالت اجتماعی محقق نشده است.


وی افزود: باید امکانات بیشتری در روستاها بگیریم چرا که یکی از مشکلات اساسی ما در روستاها با وجود گسترش امکانات، غیرقابل سکونت شدن روستاها است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران به دنبال احیای اقتصاد روستایی هستیم چرا که شاهد بهترین شرایط جوی و کارگری در روستاها هستیم. اکثر روستاهای استان در حال حاضر در شرایطی هستند که تصمیم گرفته اند شغل بدی را در شهرها انتخاب کنند و روستاها را ترک کنند، در روستاها نیست، هرچند این افراد مجبور به استفاده از آن هستند، اما هدف اصلی مهاجرت برگشتی است. به روستاها

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه احیای اقتصاد روستایی هدف اصلی ماست؛ وی ادامه داد: برای احیای اقتصاد روستایی به دنبال راه اندازی تعاونی های روستایی هستیم که جوانان استان برای تشکیل این تعاونی ها تلاش کنند و شرایط رشد و توسعه روستایی را فراهم کنیم. اقتصاد.”

حسینی پور یکی از دغدغه های مردم روستا را نحوه فروش محصولات عنوان کرد. وی گفت: در حال راه اندازی پالایشگاه لبنیات در آمل هستیم و این پالایشگاه بیش از 100 محصول تولید می کند و این پالایشگاه به زودی ساخته می شود.

وی افزود: قرار است تا بهار سال آینده یکی از شرکت های دانش بنیان نرم افزاری تولید کند که نقش واسطه و خرده فروش را حذف کند و محصولات را به صورت مستقیم عرضه کند و هر کشاورز وارد سامانه شود محصولات را دریافت کند. ” همچنین مردمی را در ایران و سراسر جهان در حال خرید محصولات نشان می دهد و می فروشد.

استاندار مازندران گفت: طی قراردادی که با پست منعقد کردیم، محصولات از طریق پست به خریداران عرضه و به خریداران منتقل می شود، بنابراین هر روستایی که شرکت تعاونی تشکیل دهد و طرح توجیهی داشته باشد، تسهیلات مورد نظر در اختیار خریداران قرار می گیرد. “

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: برای اجرای این طرح 5 بانک را انتخاب کرده ایم که هر کدام به هر کدام از آنها تسهیلات می دهند و چندین روستا را پوشش می دهند و جهاد کشاورزی را موظف کرده ایم مهندسان را به روستاها اعزام کند. برای توانمندسازی روستاها

حسینی پور تاکید کرد: اگر نعمت مانند گاز به روستایی برسد، اقتصاد روستایی نیز باید حرکت کند، اگر با هزینه های کلان می توان به روستایی رفت این امکانات باید باعث تحول در آن روستا شود.

وی خاطرنشان کرد: خود روستاییان ما باید بدانند که اگر بتوانند اقتصاد روستایی را احیا کنند دیگر جوانان روستایی در شهرها گرفتار مشاغل کاذب نخواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید