خودکفایی در بحث اقتصاد روستایی از مهمترین برنامه هاست/ فعالیت 15 گروه جهادی تخصصی دامپروری و کشاورزی در روستاهای فقیرنشین استان


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808085

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کوم با اشاره به فعالیت 15 گروه جهادی تخصصی دامپروری و کشاورزی در روستاهای فقیرنشین استان گفت: یکی از مهمترین برنامه ها خودکفایی در روستاهای فقیرنشین استان است. بحث اقتصاد روستا با شناسایی و معرفی الگوهای موفق.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آقابابایی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به فعالیت گروه های جهادی گفت: این سازمان در سال 1399 15 گروه جهادی تخصصی دامپروری و کشاورزی تشکیل داد.

وی ادامه داد: ابتدا این گروه ها با رویکرد آموزشی و خدماتی در مناطق فقیرنشین استان به ویژه روستاهای حاشیه نشین که خدمات کمتری دارند تشکیل و شروع به کار کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه در کنار این مسائل آموزش، تشویق و تسهیل گری نیز به فعالیت جهادگران اضافه شده است، گفت: پو.

وی افزود: بیشترین فعالیت این گروه های جهادی تخصصی دامپروری و کشاورزی در استان به ویژه در مناطق فقیرنشین کمرود، سلفچگان و جعفریه است.

آقابابایی خاطرنشان کرد: این گروه های جهادی بیشتر در زمینه آموزش، حمایت، پیشگیری و درمان در حوزه دامپروری و کشاورزی فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه های آتی سازمان و گروه های جهادی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه ها خودکفایی در بحث اقتصاد روستایی با شناسایی و معرفی الگوهای موفق است.

رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کوم ادامه داد: تدوین طرح اعزام گروه های اضافی برای توسعه و ساماندهی مشاغل روستایی به منظور حمایت از معیشت خانواده؛ افزایش بهره وری محصولات کشاورزی به منظور تقویت بنیه خانوارهای روستایی به منظور ایجاد جهش در تولیدات کشاورزی. شمارش مشکلات روستاها که نیازمند سازمان مربوطه برای رفع موانع و افزایش تولید و همچنین ارتقای سطح تولید است از دیگر برنامه ها است.

وی افزود: از تمامی کسانی که قصد همکاری دارند دعوت می کنیم در کنار ما باشند و با تخصص خود در زمینه هایی که آمادگی ارائه خدمات را دارند اقدام کنند.

آقابابایی ادامه داد: از کارکنان نیز می خواهیم که به میدان بیایند و با حضور خود مشکلات تولیدکنندگان را ببینند و به مردم روحیه بدهند و از سوی دیگر برنامه ریزی های مطلوب برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف حداکثری نظام اسلامی و گام دوم انقلاب برنامه های مناسبی تدوین شده و در تلاش هستیم تا آنها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید