تکواندوکار متوسط ​​جهان قهرمان شد/ «رادین زینالی» در راس افتخار


ساعت: 14:33
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887049

تکواندوی میانه نونهال در مسابقات جهانی با شکوه بر سکوی نخست ایستاد و خوش رنگ ترین مدال را بر گردن آویخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جوانان جهان با حضور 669 تکواندوکار از 90 کشور در دو بخش نوجوانان و دختران به میزبانی بلغارستان در صوفیه برگزار شد.

در آخرین روز این رقابت ها «رادین زینالی» تکواندوکار شهرستان میدان و نماینده وزن 61 کیلوگرم کشورمان با غلبه بر تمامی حریفان موفق شد بر سکوی مسابقات جهانی بایستد. .

وی در حضور 31 تکواندوکار دور نخست را با انصراف “ماچادو” نماینده برزیل پشت سر گذاشت و در اولین مبارزه خود “کیم سون” از کره جنوبی را در دو راند متوالی با نتیجه (13 -7 برنده) شکست داد. و 14-9 برنده).

وی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف توچنای از ترکیه رفت و با نتیجه 2 بر صفر (18 بر 4 و 8 بر 10) حریف خود را شکست داد و دومین برد خود را کسب کرد و به جمع 4 تکواندوکار برتر مسابقات راه یافت.

زینالی در مرحله نیمه نهایی به مصاف “آرتور پاک” از قزاقستان رفت و در دو راند با نتایج 7 بر 4 و 1 بر 1 (برنده از طریق سیستم مشخص شد) پیروز شد و مبارزه نهایی را آغاز کرد.

نماینده وزن 61 کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال مقابل نیکو جوبریدزه از گرجستان در 2 راند با امتیازهای (4-0 و 10-0) به پیروزی رسید و مقتدرانه صاحب مدال ارزشمند طلا شد.

تیم ملی تکواندو ایران در این مسابقات با کسب 6 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز در مجموع یک تیم به مقام قهرمانی دختران و نایب قهرمانی پسران دست یافت.

فاطمه باقرزاده دختر تکواندوکار ملکانی نماینده استان آذربایجان شرقی در تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات بود که تنها مدال برنز تیم ایران را کسب کرد.

همچنین «حمید جعفری» مربی سرشناس استانی تکواندو شهرستان میانه نیز در تیم ملی پسران کشورمان حضور داشت و به همراه این تیم مقام دوم مسابقات جهانی را کسب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید