تیغ جدید مجری جنجالی پس از قطع همکاری با ایران اینترنشنال; پانته آ مدیری کیست؟

تیغ جدید مجری جنجالی پس از قطع همکاری با ایران اینترنشنال;  پانته آ مدیری کیست؟

تیغ جدید مجری جنجالی پس از قطع همکاری با ایران اینترنشنال; پانته آ مدیری کیست؟

هیچ اظهار نظری در مورد اخبار روز وجود ندارد

دیروز ۱۳ تیرماه، توییت یکی از مجریان سابق شبکه ایران اینترنشنال مبنی بر جدایی اش از این شبکه «به نام نظر و اندیشه» سر و صدای زیادی به پا کرد. پانته آ، مدیری که سابقه حضور در شبکه Mano Va Tu (Menuto) را دارد، ادعا می کند که راه خود را از این شبکه خبری جدا کرده است، اما حاشیه ها چیز دیگری می گویند.

دیروز پانته آ مادیوری مجری سابق شبکه ایران اینترنشنال سال گذشته در توییتی به طور علنی از جدایی خود از این شبکه خبر داد و دلیل آن را تفاوت بین “باورها و افکار” خود با سیاست های ایران اینترنشنال دانست.

یک مدیر در توییتر نوشت:

با توجه به سوالات اخیر دوستان:

از تاریخ 1 سپتامبر 2023 برای نظر و افکارم از ایران-اینترنشنال جدا شدم.
من اکنون شرکت رسانه ای مستقل خود را تأسیس کرده ام و در کنار دوستان وطن پرستم به فعالیت خود در جهت ایرانی آزاد، آباد و سکولار ادامه خواهم داد.

البته او بعداً تاریخ جدایی خود را تصحیح کرد و نوشت که از سپتامبر 2022 از ایران اینترنشنال جدا شده است.

در زیر این توییت، بسیاری از کاربران به اخبار غیرمستند و بدون پشتوانه پانته آ مدیری در اعتراضات سال گذشته اشاره کردند و با عبارت «شرکت رسانه ای مستقل» در توییت او به شوخی گفتند که احتمالاً او اخبار جعلی را منتشر خواهد کرد.

ساعاتی پس از انتشار این توییت، سامان رسول پور که یکی از سردبیران ایران اینترنشنال است، بدون اشاره مستقیم به پانته آ مدیری، به این نکته اشاره کرد که خروج این کارگردان از این شبکه به خواست خودش نبوده، بلکه به دلیل رفتار سهل انگارانه او بوده است. این منجر شد و در نتیجه اخراج توسط کارفرما انجام شد.

سامان رسول پور در توییتر خود نوشت:

پیوستن و ترک هر رسانه و محیط کاری یک امر حرفه ای است. اخراج افراد به دلیل نقض عمدی یا سهوی اصول اداری، اگرچه از منظر انسانی تلخ است، اما امری متعارف است. مثلاً اگر مجری باشم و در زمانی که باید روی آنتن باشم، بیرون از استودیو، با همکارم گفتگوی دوستانه داشته باشم، مرتکب اشتباه فردی شده ام. فرقی نمی کند من در بی بی سی باشم یا ایران اینترنشنال یا سی ان ان و فاکس. اگر کارفرمای من به دلیل چنین اشتباهی و عدم رعایت ساعت شروع و پایان شیفت با من قطع همکاری کند، چند ماه دیگر نمی توانم موج مجازی یک جریان سیاسی را دنبال کنم و بگویم: استعفا می دهم چون سیاست این رسانه را دوست ندارم . چون همکاران می دانند: اولاً من استعفا نداده ام. ثانیاً من تا به حال هیچ نقد مکتوبی به سیاست این مجموعه نداشته ام. و همچنین می دانم که اگر دقیق تر بودم، باز هم بخشی از این مجموعه بودم. نتیجه: با خود و مردم صادق باشید. ما می توانیم با رسانه ها محدودیت هایی داشته باشیم. انتقاد داشته باشید. سیاست او را قبول نکنید. این حق ماست. اما تحریف واقعیت، با هر انگیزه ای، اقدامی اخلاقی و آبرومندانه نیست.

پانته آ مدیری کیست؟

پانته آ مدیری با نام اصلی نیلوفر مدیری مجری و سخنگوی سابق شبکه های من و تو و ایران اینترنشنال است.

او در اردیبهشت 1348 در منطقه فیض آباد کرمانشاه به دنیا آمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق رسانه از کالج کوئین مری دانشگاه لندن است.

پدرش کارمند ثبت احوال کرمانشاه بود و مادرش تا یک سال پس از تولد در یکی از مدارس کرمانشاه تدریس می کرد. او دو برادر به نام های اردشیر و کروش دارد که برادر بزرگترشان اردشیر در سال 1366 بر اثر مصرف مشروبات الکلی درگذشت. پدر پانته آ مدیری که گفته می شود از مطلعان ساواک است سال ها پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت.

شایعات زیادی در مورد وضعیت تأهل و زندگی شخصی پانته آ مدیری وجود دارد که نمی توان با قطعیت در مورد آنها صحبت کرد.
مهاجرت

پانته آ مدیری پس از انقلاب در 10 سالگی به همراه خانواده اش ایران را ترک کرد. مهاجرت مدیری و خانواده اش از ترکیه شروع شد و پس از سه سال اقامت موقت در ترکیه به سوئد ختم شد.
گوینده رادیو زمانه

پانته آ در طول تحصیل با گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی همکاری کرد. وی همچنین به دلیل آشنایی عمیق با زبان های انگلیسی و هلندی به یکی از کارکنان رادیو زمانه معرفی شد و کار خود را به عنوان سخنگوی رادیو زمانه در آمستردام هلند آغاز کرد.
همکاری با BBC و Menuto

پانته آ مدیری چند سال پس از تحصیل به عنوان مترجم در بخش انتشارات خاورمیانه در یک مجله انگلیسی مشغول به کار شد.

به پیشنهاد یکی از دوستانش، قبل از رفتن به منوتو، دروس ابتدایی هنر را گذراند و به صورت پاره وقت در بی بی سی به عنوان دوبله و تهیه کننده سایه کار کرد.

اولین حضور حرفه ای او به عنوان مجری در برنامه تونل زمان شبکه منوتو بود و سپس به عنوان گوینده در «اتاق خبر» مشغول به کار شد.

پانته آ مدیر یکی از موفق ترین چهره های شبکه، Man and You بود که شایعه شده بود که در دادگاه به دلیل مشاوره مهاجرت غیرقانونی به پرداخت 1200 پوند محکوم شده است و 1100 پوند نیز 909 پوند به او تعلق می گیرد. اتهامات او در دادگاه

او پس از مشکلات فراوان مجبور به ترک شبکه من و تو شد و برای ادامه کار خود در انکرینگ و انکر به شبکه ایران اینترنشنال رفت که در نهایت از آن جدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید