تیم قلانوی چقدر جوانتر از تیم کی روش است؟

کارلوس کی روش یکی از ماربانیانی است که دوست دارد در جام جهانی به بازیکنان باتجربه تکیه کند، به خصوص اینکه این بار تمدید قرارداد او با تیم ملی فوتبال ایران مشروط به کسب نتایج قابل قبول در جام جهانی 2022 بود. البته نتیجه مثبتی برای تیم ملی به ارمغان نیاورد و در فوتبال امروز باید گفت که جوانی سرمایه بهتری نسبت به باتجربه بودن است.

با حضور امیر گاله نویی و اینکه قبل از جام جهانی جام ملت ها را در اختیار دارد، انتظار می رفت با تصمیمات این سرمربی تیم ملی جوان شود. برگزاری مینی کمپ و دعوت از بازیکنان جوان به اردوی تیم ملی به جوان سازی تیم ملی شبه کمک کرد اما او در نهایت با تغییرات جزئی با همان تیم کارلوس کی روش راهی بیشکک شد. تیمی که در آخرین بازی در کفا به میدان رفت در مجموع 315 سال سن داشت و میانگین سنی این تیم 28.63 سال است. ترکیبی نزدیک به میانگین سنی تیم کارلوس کی روش که اسامی آن را می بینید: علیرضا بیرانوند (30)، رامین رضایان (33)، مرتضی پورعلیگنجی (31)، سید مجید حسینی (26)، روزبه چسمی (29)، سیدمحمد. کریمی (26)، امید نورافکن (26)، علیرضا جهانبخش (29)، مهدی ترابی (28)، رضا اسدی (27) و مهدی طارمی (30).

امیر گیل نویی امروز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قرقیزستان گفت: ما در این بازی ها با بازیکنان اصلی به مسابقات کافا احترام گذاشتیم و هدفمان احترام گذاشتن به بازی ها بود. جوانسازی تیم ملی و تیم ایران برای جام جهانی بعدی اتفاق می افتد؟ کی گفته حضور یک بازیکن جوان و ذخیره در تیم ملی بی احترامی به تیم حریف است. بسیاری از افرادی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارند در جام جهانی بعدی همراه تیم ملی نخواهند بود و آیا بهتر نیست در این مسابقات به افرادی که در جام جهانی بعدی در کنار تیم ملی خواهند بود میدان داده شود و حتی جام ملت ها؟ البته جوانسازی یکباره همه بازیکنان باتجربه اشتباه است، به خصوص اینکه بازیکنان جوان با بازی در کنار بازیکنان باتجربه در ترکیب تیم ملی قرار می گیرند، اما باید گفت تیمی که امیر کالانوی را ساخته نزدیک است. به شاگردان کارلوس کی روش در میانسالی و این می تواند نتایج تیم ملی در جام ملت ها را تحت الشعاع قرار دهد. حداقل باید یک زمین تعویضی در کفا می دادیم تا اگر روزی سردار آزمون در بالای خط جلو مصدوم می شد، یک رقم پشتیبان داشته باشیم. همچنین در تمامی پست ها

البته هنوز تا جام ملت ها زمان باقی است و امیر کالانوی ممکن است در افکارش تجدید نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید