کودکان بیشتر؛ ایرانیان جوانتر و شادتر


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839413

نیاز به بازنگری در چگونگی کودکان و نوجوانان جمعیت؛

کاهش زاد و ولد خانواده ها که منجر به افزایش جمعیت سالمند کشور می شود به یکی از معضلات اجتماعی کشور تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، از نظر قرآن و اسلام، ازدواج یک عبادت محسوب می شود و فرزند حاصل از ازدواج، ذخیره معاد برای والدین معرفی می شود.

بدون شک تولد فرزندان در خانواده حس مفید بودن و اثربخشی والدین را به همراه دارد. به یک معنا، داشتن فرزند به معنای احساس کرامت و بهره وری است. به همین دلیل است که از تولد فرزندان در داستان ها به ثمره وجود والدین تعبیر می شود.

بدیهی است که وجود میوه های خوب عاملی برای دلگرمی والدین و ادامه زندگی مشترک، ایجاد حس باروری و عزت نفس است و در این میان تولد فرزند و مراقبت از او می تواند باعث خوشحالی والدین و سلامت روان آنها شود. .

تحقیقات انجام شده توسط برخی محققین تأیید می کند که «تولد فرزندان و ورود آنها به خانه باعث شادی و نشاط والدین می شود و گذراندن وقت با کودک مهربان و بازی با او یکی از مزایای کودک برای والدین است» و تحقیقات فیلدمن نیز دریافتند که والدین جوانی که اولین فرزند خود را به دنیا می آورند، شادی حاصل از آن، در ایجاد آرامش و آسایش در زندگی زناشویی آنها بسیار مؤثر بوده است.


اهمیت تولد از دیدگاه رهبر انقلاب

مسئله زایمان بسیار مهم است. این موضوعی است که در چند سال اخیر بارها بر آن تاکید کرده ام، متأسفانه اکنون که نتایج را بررسی می کنیم، مشخص می شود که این لهجه ها تأثیر چندانی نداشته است. آنها به قانون نیاز دارند، به جفای جدی دستگاه های اجرایی نیاز دارند

مسئله زایمان باید مهم تلقی شود و مردم از پیری بترسند. یکی از مفیدترین سرمایه های یک کشور، جمعیت جوان است که بحمدالله از اول انقلاب تا به امروز از آن برخوردار بوده ایم، اگر بعداً از آن برخوردار نباشیم، قطعاً عقب خواهیم ماند.


نیاز به سرعت بخشیدن به جوانان جمعیت

حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت: طرح جوانان نیاز به تسریع دارد. مدیران باید با نگاه توسعه محور حرکت کنند تا پیشرفت جامعه را ببینند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت جوان در جامعه گفت: اقتدار یک جامعه با تکیه بر جمعیت جوان و پرانرژی حاصل می شود. . بر این اساس باید در این راستا گام برداشته و تمامی اقدامات برای تحقق آن در اسرع وقت اندیشیده شود.


غرب به دنبال سنگسار کودکان ایرانی است

رئیس دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: موانع پیشرفت ما عدم توجه به قانون جوانان و جمعیت در خانواده است که نیازمند توجه ویژه در سطح جامعه است.

نیر الهامی گفت: غربی ها تلاش می کنند مشکل زایمان را سخت کنند و توجه را از جامعه ما منحرف کنند.

وی با بیان اینکه مقوله جمعیت نیرویی برای کشور و آینده این کشور است، ادامه داد: جوامعی که جوان هستند و جمعیت زیادی دارند، قدرت و زمینه های رشد و شکوفایی بیشتری دارند.

رئیس دفتر امور زنان و خانواده استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اجرای قانون حمایت از خانواده و نشاط جمعیت، افزود: این قانون باید با تدابیر و اجرای لازم اندیشیده شود. در سطح جامعه.”

وی افزود: همه در زمینه رشد جمعیت و توجه به ارتقای شاخص ها برای جمعیت جوان وظایفی دارند و باید وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.


معمای تولد تنها با حل مشکلات اقتصادی حل نمی شود

عاطفه هادمی، دبیر ستاد جمعیتی وزارت ارشاد در این خصوص گفت: پیش فرض ما در وزارت فرهنگ این بود و هست که مشکل جمعیت حول محور فرهنگ شکل می گیرد و نمی توان انتظار داشت که مشکل جمعیت این گونه باشد. تنها با حل مشکلات اقتصادی حل می شود.» در نتیجه اقتصاد اولویت اول در حل مشکلات نیست، بلکه فرهنگ برای حل مشکل اضطرار دارد و مشکلات دیگری نیز در نتیجه آن به وجود آمده است که باید به آن رسیدگی شود.

دبیر ستاد جمعیت وزارت ارشاد افزود: امروز جمعیت مشکل مردم نیست بلکه باید مشکل مردم شود. بنابراین نباید به طور مشخص به این موضوع توسط دولت پرداخته شود و این موضوع به گونه ای مطرح نشود که این تصور ذهنی که بحران جمعیت یک بحران دولتی است را تقویت کند. در نتیجه باید بخیه های میانی را فعال کرد.

هادمی با تاکید بر ظرفیت مردم گفت: برای پیشبرد این کار سیاست این است که ظرفیت مردمی بیش از پیش در بحث جمعیت فعال شود. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان تمامی پروژه های تخصصی و تخصصی به ویژه در حوزه فرهنگ و گفتمان هستیم.

بنابراین گزارش، کاهش زاد و ولد خانواده ها که منجر به افزایش جمعیت سالمند کشور می شود، به یکی از معضلات اجتماعی کشور تبدیل شده است. بر اساس آمار جمعیت کشور، در دهه اول انقلاب هر هزار سال 35 نفر به جمعیت کشور اضافه می شد. اما اکنون به ازای هر 1000 نفر، 16 نفر به جمعیت کشور اضافه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید