تیم ملی فوتسال در فینال تکراری به دنبال قهرمانی سیزدهم است / برای ناموس مردمت بجنگ!


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901681

تیم ملی فوتسال کشورمان امشب در دیدار فینال جام ملت های آسیا به مصاف ژاپن می رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2022 – کویت با نتیجه 5 بر صفر مقابل تیم ملی فوتسال تایلند به برتری رسید و برای چهاردهمین بار به دیدار فینال راه یافت. که بازیکنان داخل سالن ایران به مصاف تیم ملی فوتسال ژاپن خواهند رفت.

تیم ملی ایران که 12 عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد، برای سیزدهمین بار در سالن سعد عبدالله شهر کویت به مصاف سامورایی ها می رود تا 13 و 13 سال به عنوان قهرمانی قاره کهن دست یابد. جاده. آنها دیدار فینال جام ملت های آسیا را تجربه می کنند.

تیم ملی فوتسال ژاپن 3 بار قهرمان قاره آسیا و 5 بار نایب قهرمانی را کسب کرده است تا پس از تیم ملی ایران دومین تیم پرافتخار فوتسال این قاره شود. انتقام به بازی امشب منجر خواهد شد.


قدرتمند و شکست ناپذیر؛ به قهرمانی

تیم ملی فوتسال کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی و دفاع از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های 2018 ابتدا در مرحله گروهی جام ملت‌های 2022 اندونزی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و سپس چین تایپه را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. لبنان آخرین حریف مرحله گروهی بود که ایران با نتیجه 9 بر صفر آن را شکست داد.

71494 608 خبر خاکستری

شاگردان وحید شمسایی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویتنام رفتند و روند گلزنی در این مرحله نیز ادامه داشت. ملی پوشان کشورمان در این دیدار 8 بر یک ویتنام را شکست دادند و در مرحله نیمه نهایی با ارائه بازی قدرتمندی مانند سایر نمایش ها، 5 بر صفر از سد تایلند رقیب گذشتند و به فینال تکراری با ژاپن رسیدند.


سینوسی و مرموز؛ در جستجوی خوشبختی

سامورایی ها که در ابتدا عملکردی سینوسی در این تورنمنت داشتند کم کم در کویت خود را ثابت کردند و تیمی که با حدود 10 بازیکن جدید وارد جام ملت های آسیا شده بود توانست انتقادات و هجمه های موجود را با موفقیت پشت سر بگذارد. حتی با یک باخت زودهنگام به دیدار نهایی می رسیم.

ژاپنی ها در اولین دیدار این گروه با نتیجه 2 بر یک مغلوب عربستان شدند اما بلافاصله با نتایج 6 بر صفر و 2 بر صفر مقابل تیم های ملی فوتسال کره جنوبی و ویتنام به مرحله یک چهارم صعود کردند. فینال با عنوان اول گروه خود. آنها اندونزی را 3-2 شکست دادند.

پیروزی دراماتیک و دشوار سامورایی ها مقابل اندونزی با سرمربی ایرانی باعث نشد این تیم کار را در مرحله نیمه نهایی تمام کند. شاگردان چاشمبادامی در دیدار پایانی مقابل ازبکستان با برتری جزئی 2 بر 1 به مصاف شاگردان وحید شمسایی در اولین تجربه ملی خود از ساعت 20:30 امشب رفتند.

ایران و ژاپن در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا 7 بار به مصاف هم رفته‌اند و این دیدارها در فینال‌های سال‌های 2002 تا 2005، 2007، 2014 و 2018 برگزار شد که از این 7 تقابل، ژاپن موفق شد ایران را شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تنها در سال 2014 و در 6 بار باقی مانده ایران قهرمان شد.

حریف امشب تیم ملی مرموزترین تیم این مسابقات است. تیمی که با تکیه بر بازیکنان توانمندی چون آنتونیو ماسانوری، چامیزو، اولیویرا آرتور و 2 دروازه بان قدرتمند در برابر حملات حریف ایستادگی کرد و به هر قیمتی پیروز از میدان خارج شد. ژاپن اگرچه بعد از 5 بازی تنها 14 گل به ثمر رساند، اما نشان داد وقتی مقابل حریف قرار می گیرد، قدرت زیادی برای حفظ امتیاز خواهد داشت.


آس در مشت شمسایی

امید تیم ملی فوتسال ایران بیشتر از سایر ملی پوشان خواهد بود اما برای چند نفر؛ حسین طیبی، مسلم اولاداقباد و سعید احمد عباسی که بدون شک مهره های تاثیرگذار و پیشرو در نتیجه امشب هستند و در صورت قرار گرفتن در شرایط ایده آل و در اوج آمادگی روحی، روانی و بدنی می توانند در دستان وحید شمسایی به عنوان تک خال تبدیل شوند.

71572 945 خبر خاکستری

کاپیتان طیبی با 10 گل در صدر فهرست گلزنان جام ملت های فوتسال آسیا 2022 قرار دارد و قطعا امید اصلی تیم ملی در دیدار مهم امشب است. علاوه بر این احمد عباسی 6 گل به ثمر رساند و اولاد آقباد همیشه در زمین بود که با یک گل یا یک پاس گل تاثیر زیادی در پیروزی های تیم ملی فوتسال کشورمان داشت.

تیم ملی فوتسال کشورمان در آخرین فینال جام ملت های آسیا که در سال 2018 در تایوان برگزار شد با نتیجه 4 بر صفر مقابل همین ژاپن به مقام قهرمانی دست یافت اما به گفته وحید شمسایی فاصله تیم های فوتسال دنیا بسیار زیاد است. -کم است و نباید انتظار نتایج پر از اهدافی مانند آنچه تاکنون در دیدار مهم و حساس فینال به دست آمده بود داشت.

کلید پیروزی در این فینال تکراری و ایستادن بر سکوی سیزدهم قهرمانی قطعا با برنامه ریزی، استراتژی دقیق و صبر موثر محقق خواهد شد. تیم جوان شمسایی هم اکنون در آستانه سلطه بر آسیا قرار دارد و برای پسرانی که ثابت کرده اند ملی پوش مردم ایران هستند، تحقق این آرزو دور از دسترس نیست.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید