تیم های بانوان استقلال و پرسپولیس تشکیل شدند، دربی با تماشاگران بود.


ساعت: 22:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813823

وزرای ورزش، جوانان، اقتصاد و دارایی چه گفتند؟!

وزرای ورزش، جوانان و اقتصاد و دارایی در این نشست به اظهار نظر درباره نمایش سرخابی ها پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ جشن ملی واگذاری سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس و خصوصی سازی سرخابی ها امشب در سالن کنفرانس هتل المپیک و با حضور جمعی از پیشکسوتان هر دو باشگاه، کارکنان فعلی سرخابی ها، معاونین و معاونین رئیس جمهور برگزار شد. برخی از اعضای کابینه

گلدوزی: این آرزوی بزرگ باید ادامه پیدا کند

سید احسان هندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه واگذاری در سرهابی گفت: «قبل از اینکه مسئولیت را بر عهده بگیریم، همیشه در مورد روند خصوصی سازی صحبت می کردیم که برای رسیدن به اهداف مطلوب است. در عرصه پدیده های ملی مانند دو باشگاه معنای محبوب شدن تداعی می شود و محقق می شود. این دو سرمایه ملی به صاحبان واقعی خود باز می گردند. به دلیل محدودیت هایی که تاکنون برای این باشگاه ها اعمال شده است، نیازمند خصوصی سازی هستیم و امیدواریم این موضوع کاهش یابد.
وی افزود: واگذاری مالکیت باشگاه ها ابزاری برای اصلاح ساختار فوتبال کشورمان به سمت مولد، شفاف و حرفه ای است. این مقصد است و تا 5 سال آینده از این مسیر عبور خواهیم کرد تا ثمره اتفاقات این روزها برای اصلاح ساختار مدیریتی این دو باشگاه را ببینیم. در آنجا این وظیفه به هدف نهایی خود می رسد.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای دیدن نتایج اقتصادی ورزش موافق این خصوصی سازی هستیم و در ابتدای راه هستیم. امیدواریم این جست و جوی بزرگ بعد از 15 اسفند به رهبری سجادی ادامه پیدا کند و اولین استثنای مبارک ایجاد شود تا دیگر نشریات نباشد. ما با یک پروسه گذار چند ساله روبرو هستیم و پس از آن دوره باید با یک دوره شکوفایی روبرو شویم.
وی در این خصوص تصریح کرد: اصرار داریم که این قدم مبارک ادامه داشته باشد و ثمره این میوه شیرین را ببینیم.

سجادی: تیم های بانوان استقلال و پرسپولیس باید تشکیل شوند

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: تقارن عید سعید فطر با آنچه که برگ زرینی در تاریخ ورزش بوده است مبارک است. من به دفتر آقای هندوزی گفتم که همیشه به پدربزرگم مراجعه کرده ام. از این به بعد مثل هواپیما در حال پرواز است و مسئولیت ما سنگین است. نسل جوان امیدوار است که از هر دو باشگاه حمایت کند. تمرکز اصلی ما روی ورزش نیست، بلکه جوانان است. امیدوارم مورد حمایت قرار بگیریم.
وی ادامه داد: در روزهای قبل از انتخابات به دفتر آقای رئیسی رسیده ایم. اولین درخواست پرویز مظلومی واگذاری دو باشگاه بود که رئیس جمهور قول آن را داد و مکاتبات با دستوری همراه شد. او یک جهادی، یک اقدام مردمی و انقلابی شد. از بانوان هم می خواهم که دوست داشته باشند پیراهن هر دو تیم را بپوشند و تیم های بانوان را تشکیل دهند.
سجادی گفت: رشد، پویایی و آینده بانوان باید در این دو باشگاه شکل بگیرد و امیدوارم محقق شود. ما در ورزش حدود 100 سال قدمت داریم و مدرن هستیم، اما در ورزش 4000 سال تمدن داریم. چوگان، کشتی و مبارزه داشتیم. می خواهم این دو باشگاه در این رشته های اصیل ایرانی کار کنند.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: دو پایان نامه در زمینه فرصت ها، مزایا و نحوه خصوصی سازی دریافت کردم و امیدوارم از این یافته ها استفاده شود. ما وظایف مختلفی داشتیم و داریم. جایزه تعهد قانونی ما بود که با تکنیک بسیار جالبی اتفاق افتاد.
وی گفت: دولت مردم است و ما می توانیم آن را به مردم نشان دهیم. این اتفاق در مورد پرسپولیس و استقلال افتاد و از این پس کار سخت و تخصصی در پیش داریم. ما به کارگروه ها و مشاوران خوب نیاز داریم تا این 5 سال آینده به خوبی پیش برود و منتفع شود. فوتبال ایران آقای آسیاست اما با اتفاقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و بی نظمی ها با ما اولتیماتوم برخورد شد.
سجادی در این خصوص اذعان داشت: از اخطار پنج روزه برای بررسی نادرستی و اطلاعات ناشی از اشتباهات غیرعمد یا عمدی فاصله داشتیم. اعتنایی نکردند و علیرغم خواسته ما حکم ناعادلانه خود را صادر کردند. نباید در فوتبال چنین اتفاقی می افتاد. ما آنقدرها هم بی تفاوت و بی پروا نیستیم.
وی اذعان داشت: ورزشکار خارجی داریم که وقتی قرعه کشی اش علیه رژیم صهیونیستی می گیرد، می گوید با کشور فرزندش نمی جنگم. این اتفاقات خوب باید در عرصه بین المللی منعکس شود. تا اینجای کار در فوتبال شکست نخورده ایم. در بهار طبیعت برای تیم ملی برای قهرمانی در کره و مشهد آرزوی موفقیت داریم.

سجادی گفت: بحث نهایی شدن سیستم مدیریتی باشگاه در دور دوم را داریم که شامل همه باشگاه ها می شود و سرخابی ها هم الگوی خوبی هستند. قرار شد دربی پیشرو با 30 درصد تماشاگر یعنی 10 هزار نفر از هر تیم برگزار شود. 6 ماه کار سختی را پشت سر گذاشتیم اما هنوز راضی نیستیم اما این سرعت ما را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید