حضور تماشاگران در بازی استقلال – نساجی حالت پایلوت نبود / از دنیا عقب بودیم؛ تماشاگران در حال تماشا هستند

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786007

در صورت رعایت پروتکل ها، از مسابقات بعدی تماشاگران بیشتری وارد ورزشگاه خواهند شد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به تشریح حضور تماشاگران در ورزشگاه ها پرداخت و گفت: حضور تماشاگران در بازی استقلال – نساجی حالت پایلوت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره آغاز حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت: از مدت ها قبل به دنبال حضور تماشاگران در ورزشگاه به عنوان یک سرمایه ارزشمند در زمین های ورزشی بودیم. در همین راستا جلساتی با وزارت بهداشت برگزار شد و قول دادند که از اول آذر این اتفاق بیفتد. همچنین ساز و کارهایی در نظر گرفته شده تا از این تاریخ با رعایت اصولی از جمله پروتکل های بهداشتی، داشتن کارت واکسیناسیون و کنترل تماشاگران در تمامی میادین ورزشی بتوانند از ورزشگاه ها بازدید کنند.

وی افزود: حضور تماشاگران در بازی استقلال و نساجی را به فال نیک می گیریم. همه دیدند که جوانان به دلیل اینکه پس از مدت ها دوری از فوتبال و ورزش توانستند وارد ورزشگاه شوند بسیار خوشحال شدند و با شور و شوق خاصی در این ورزشگاه حاضر شدند. ایراداتی از سوی برگزارکنندگان مسابقه نیز وجود داشت که با صحبت ها و پیگیری های انجام شده قول رفع آنها را دادند. باید از جایی شروع می شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اظهارات مهدی علینژاد معاون وزیر ورزش مبنی بر اینکه حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای دیدار استقلال و نساج امتحان است، توضیح داد: این حضور پایلوت نبود. به همین دلیل است که به آن آزمایشی می گویند که برای اولین بار پس از مدت ها اتفاق افتاد. ما از دنیا عقب هستیم و تماشاگران در همه جای دنیا در ورزشگاه ها حضور دارند. دیروز گزارش شد که نزدیک به 70 درصد جمعیت کشورمان نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند. اکثر افرادی که به باشگاه می آیند واکسینه شده اند و فکر نمی کنم با رعایت پروتکل ها مشکل خاصی پیش بیاید. در صورت رعایت این پروتکل ها، مسئولان از مسابقات بعدی به تماشاگران بیشتری اجازه ورود به ورزشگاه را خواهند داد.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی با سازمان لیگ برای حضور تماشاگران در ورزشگاه ها همکاری مستقیم دارند، گفت: همه می دانند که فوتبال ساختار جداگانه ای دارد. متاسفانه در مواردی اتفاقاتی می افتد اما با هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت و فدراسیون داریم تصمیم می گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها از مسابقات بعدی مشکلی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه مرحله اول را پشت سر گذاشتیم و خلأهایی در کار وجود داشت، در حال همکاری با وزارت بهداشت هستیم. ” سیستم هوشمند برای حضور تماشاگران در ورزشگاه ها بسیار مهم است. کارت واکسیناسیون مددجو باید در این سامانه خوانده شود. اگر این سیستم مشکل داشته باشد، حضور تعداد تماشاگران قابل کنترل نیست.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه دو نوبت واکسن آنها در سامانه هوشمند ثبت نشده است، توضیح داد: چنین مشکلاتی وجود دارد. ورزشکاران المپیکی و پارالمپیک را خودمان واکسینه کردیم اما وقتی تعدادی از آنها وارد سامانه شدند و دیدند ثبت نشده است، دوباره پیگیری کردیم تا دو دوز واکسیناسیون آنها ثبت شود و این مشکل را در سامانه ثبت کردیم. ایرادات مربوط به حضور تماشاگران را نیز بیشتر پیگیری می کنیم تا به زور شاهد حضور آنها در میادین ورزشی باشیم. از تماشاگران هم می خواهم مراقب باشند تا خود و سایر هموطنان در خطر نباشند.

نوروزی که با برنامه ورزشی تهران رادیو تهران صحبت می کرد، درباره آخرین بیماری عروق کرونر قلب در بلغارستان گفت: خوشبختانه تهران و اکثر نقاط کشور ما زرد و برخی آبی هستند. تعداد شهرهای سرخ بسیار کاهش یافته است، هر چند باعث تاسف است که یک نفر جان خود را از دست می دهد، اما تعداد کشته ها نیز کاهش یافته است. اگر تماشا کنیم و دست در دست هم بگیریم، می‌توانیم شاهد ناپدید شدن تاج از کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید