ثبت نام از متقاضیان مسکن مستقل از پایان آذرماه / نحوه اجرای بهترین روش برای ساخت مسکن

ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792990

به گفته معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، شرایط ثبت نام داوطلبان سلف سرویس از پایان آذرماه مهیا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توجه به تجربه بسیار مثبت تولید انبوه مسکن در قالب طرح هایی مانند مسکن مهر می تواند زمینه ساز تحقق شعار مسکن رئیس جمهور در قالب ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در مدت 4 سال باشد.

بر این اساس، یکی از مهم ترین تلاش های موفق در ساخت مسکن در کشور، استفاده از مکانیزمی است که به عنوان سازوکار مالکیت در تولید انبوه مسکن مطرح می شود. در این روش ساخت مسکن 4 عامل متقاضیان واجد شرایط، دولت، بانک و مالک زمین به عنوان سازنده نقش خود را در ساخت واحد مسکونی ایفا می کنند.

سازوکار خودمالکیت ساخت مسکن چگونه محقق می شود؟

در روش ساخت خانه شخصی، ابتدا مالک زمین خود را برای ساخت مسکن با مراجعه به وزارت راه و شهرسازی معرفی می کند. سپس وزارت راه و شهرسازی در چارچوب قوانین شهرسازی تعداد متقاضیان واجد شرایطی را که می توانند از زمین استفاده کنند به مالک زمین اعلام می کند و به اصطلاح فرم رایج برای آنها سبز است که به معنای عدم استفاده از امکانات و مسکن با حمایت دولت قرمز می شود. وام مسکن پرداخت می شود. به عنوان مثال فرض کنید مالکی می خواهد یک مجتمع مسکونی 6 واحدی بسازد که البته یکی از این 6 واحد برای مالک زمین است و وزارت راه و شهرسازی 5 نفر را برای مسکن مالک و در مجموع 6 مسکن معرفی می کند. وام . به او داده می شود.

مالک زمین از 6 سایت برای ساخت مجتمع مسکونی استفاده کرده و پس از تحویل این واحدها به متقاضیان، محل های ساخت مسکن را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت حق بیمه واگذار کرد. ضمناً قیمت زمین باید بین متقاضیان واجد شرایط و صاحب زمین بدون دخالت دولت تعیین شود و در خصوص واگذاری سهم زمین به متقاضیان واجد شرایط توافق شود.

70 درصد واحدهای مسکن مهر خود مالک هستند

بر اساس مقاله علمی منتشر شده در همایش ملی عمران، معماری، شهرسازی و شهرسازی، مکانیزم خودمالکی یکی از بهترین و سریع ترین سازوکارهای مورد استفاده در پروژه مسکن مهر و 1.7 میلیون واحد مسکونی روستایی به شمار می رود. 1.3 میلیون واحد مسکونی شهر با روش اسکان مالکی ساخته شده است. این تعداد خانه حدود 70 درصد از 4.3 میلیون واحد مسکن مهر را تشکیل می دهد.

به گفته محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و کارمند کشوری در حوزه نوسازی بافت های فرسوده از نظر سرعت ساخت و ساز واحدهای مسکونی خودکفا؛ سرعت ملکی در ساخت واحدهای مسکونی خود به حدی بود که قبل از ایجاد زیرساخت های لازم در محلات، واحد مسکونی تکمیل شد.

با توجه به تجربه بسیار مثبت سازوکار خودمالکی در مسکن مهر، اخیرا محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از این روش مسکن گفت: شهرها و اینها. در زمینه پارچه های فرسوده می توانند در بخش ثبت نام نظام ملی مسکن در بخش خوداشتغالی ثبت نام کنند و بدون نیاز به شرایط خاصی از این تسهیلات استفاده کنند.

نامزدهای مالکی از پایان آذرماه می توانند ثبت نام کنند

استفاده از منزل شخصی در طرح مسکن مهر در نگاه اول بسیار خوشایند به نظر می رسد اما شرایط ثبت نام متقاضیان و ثبت نام کنندگان برای منزل شخصی شما حدود 2 ماه پس از شروع رسمی مراحل ثبت نام و تنها با فاصله 15 دقیقه می باشد. از زمان باقی مانده پس از پایان مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن زیر سوال است.

دلیل تاخیر در ثبت نام مالک نهضت ملی مسکن، ارائه سامانه ثبت نام است.

اما اکنون امکان ثبت نام افراد دارای زمین در سامانه سامان به همراه تعیین متراژ آن وجود دارد و با همین سازوکار می توان برای ثبت خود مالکان نیز اقدام کرد.

اما به نظر می رسد جذابیت تسهیلات نهضت ملی مسکن از جمله طولانی بودن بازپرداخت مشارکت ها، ممکن است پس از 8 سال و 137 شرکت مرتبط با این لکوموتیو، یکی از محرک های اقتصادی کشور یعنی مسکن را فعال کند. شما دوباره فضای رفاه قابل توجهی را احساس خواهید کرد.

همچنین در 13 سال دولت سیزدهم 4 میلیون خانوار برای خانه دار شدن آماده شده اند و دولت سیزدهم گام مهمی در تحقق وعده های خود خواهد برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید