ثبت نام اولیه جودو را انجام می دهیم/ مبنای اعزام بازی ها به کشورهای اسلامی، رکورد کسب مدال از بازی ها در سال 2017 خواهد بود.


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809695

3 تیم بانوان و آقایان در رشته های والیبال، هندبال و فوتبال اعزام خواهیم کرد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: مبنای اعزام به کشورهای اسلامی رکورد کسب مدال از بازی‌های 2017 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست مسئولان کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه و نشست خبری رضا صالحی امیری در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این نشست علاوه بر رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس ساعدی، عسگر رحیمی و پیمان فهری نیز حضور داشتند.

صالح امیری کمیته ملی المپیک ابتدا به استقبال و سپس عسگر رحیمی سرپرست کاروان ایران به بازی های کشورهای اسلامی گفت: پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی مرداد ماه سال آینده برگزار می شود. ایران با 130 ورزشکار در دور اول بازی ها شرکت کرد و با کسب 10 مدال طلا، 9 نقره و 11 برنز در بین 55 کشور در رده چهارم قرار گرفت. دوره دوم که قرار بود در ایران باشد لغو شد و دوره سوم به اندونزی رسید. کاروان کیفی ایران با ۸۸ ورزشکار به مقام دوم رسید. دور چهارم میزبان باکو بود و ایران با 152 بازیکن سوم شد.

وی افزود: ترکیه تا کنون بیشترین مدال را کسب کرده و بعد از ایران آذربایجان سوم است. پنجمین دوره این بازی ها در 17 رشته ورزشی در قونیه، 4 رشته ورزشی معلولان و یک ورزش سنتی در قونیه برگزار می شود. سیاست کلی ما اعزام کاروان با کیفیت است و پیش بینی اولیه ما از گروه مدال های فینال 40 نفر است و گروه دوم حدود 70 شرکت کننده و شانس 40 مدال دارند. مبنای اعزام نیز رکورد کسب مدال از بازی های سال 2017 خواهد بود.بخش معلولان دارای 4 رشته است که در آن شنا، تیراندازی با کمان و تنیس روی میز اعزام خواهیم شد و ترکیه بیشترین شانس را برای کسب مقام اول دارد.

رحیمی همچنین درباره مسابقات تیمی گفت: 3 رشته تیمی در رشته های والیبال، هندبال و فوتبال بانوان و آقایان اعزام خواهیم کرد و 102 نفر به اضافه 160 نفر پرسنل به کاروان اضافه خواهند شد. هنوز جلسه ای با کادرفنی نداشته ایم و 3.3 توپ بسکتبال ارسال می کنیم. به همین دلیل کاروان هزینه زیادی دارد و علاوه بر دوره های مدال آوری، حدود 10 میلیارد به هزینه این دوره های تیمی اضافه می شود.

رئیس کاروان بازی های کشورهای اسلامی درباره سطح این بازی ها گفت: بازی های کشورهای اسلامی از سطح بالا تا متوسط ​​برخوردار است و عیب کاروان ما این است که در رشته های مدال آور، فدراسیون های ما در بازی های آسیایی و جام جهانی شرکت می کنند. به عنوان مثال برای هر کاروان 270 نفره حداقل 70 میلیون تن قیمت دارد اما بین 250 تا 410 نفر خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه بازی های فدراسیون گفت: برخی از فدراسیون ها این بازی ها را تدارکاتی برای بازی های آسیایی می دانند به همین دلیل برخی از فدراسیون ها مشتاقانه در رویداد اسب شرکت می کنند.

رحیمی در خصوص وجود جودو و کمان سنتی برای این بازی ها گفت: کمان سنتی در حال آماده سازی است و کار آغاز شده است. هیچ برنامه ای برای ارسال این رشته نداریم و مدال هایش هم جواب نمی دهد. جودو در این بازی ها زیر مجموعه نیست IOC هست و نیست OCA. ما جلساتی داریم، اما نمی دانیم وضعیت دقیقا چگونه است. ثبت نام ها را انجام می دهیم و اگر شرکت کنند مدال های خوبی می گیریم و این روی روحیه بچه ها تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید