ثبت نام غیرحضوریان در نهضت ملی مسکن تمدید شد


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807238

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مهلت ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در طرح ملی مسکن تا پایان سال جاری تمدید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ثبت نام مردان مجرد بالای 23 سال در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن سامان. این مدت تا پایان سال 1400 تمدید می شود.

محمودزاده دو روز پیش از ثبت نام 3 میلیون و 179 هزار نفر در نهضت ملی مسکن خبر داده بود که از این تعداد 320 هزار نفر غیرمتعهد هستند و شرط تمدید مهلت ثبت نام برای افراد مجرد تقاضای قابل توجهی را ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: برای اکثریت این تعداد یعنی. بالغ بر 3 میلیون نفر یعنی 95 درصد متقاضیان سه شرط اصلاح فرم ج، نداشتن ملک شخصی و ازدواج در ستاد را دارا بودند و لیست افراد تصفیه شده برای بررسی شرط چهارم به نقشه استان ارسال شد. ولایات هم شرط چهارم را مشخص می کنند، یعنی. سابقه سکونت حداقل 5 ساله یا ثبت سکونت در شهر متقاضی مسکن که نتیجه نظرسنجی را ثبت و به ستاد اعلام می کند.

محموده ابراز امیدواری کرد که این قسمت از پالایشگاه در استان ها و شهرهای جدید احداث و به زودی تکمیل شود. برای داوطلبانی که شرط چهارم را داشته باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می شود و افراد واجد شرایط به صورت الکترونیکی وارد بانک می شوند تا برای آنها حساب باز کرده و مراحل را طی کنند.

محمودزاده در خصوص ثبت نام خود مالکان و معرفی آنها در بانک های موجود برای دریافت تسهیلات از محل طرح ملی مسکن، اعلام کرد: برای پرداخت تسهیلات به بانک های موجود معرفی شد.

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و عرضه مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مرداد 1400 از برنامه های بزرگ دولت سیزدهم بود. با ترکیب نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، دولت قصد دارد چهار میلیون خانه در چهار سال بسازد. بانک ها موظف شدند سالانه 360 هزار میلیارد تن تسهیلات برای طرح جهش به تولید و عرضه مسکن کنار بگذارند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تا 15 بهمن 1392، 209212 مورد تعمیرات انجام شده است. نهضت ملی مسکن و زمینی به مبلغ یک میلیون تهیه کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی وعده داده است که 800 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان امسال به مرحله اجرا می رسد. وام این واحدها در تهران 450 میلیون تن، سایر کلانشهرها 400 میلیون تن، مراکز استان ها 350 میلیون تن، سایر مناطق شهری 300 میلیون تن و روستاها 250 میلیون تن با حداکثر سود 18 درصد است. براساس آخرین برآوردها قیمت تمام شده هر مترمربع واحد نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تن خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید