ثبت نام کنکور ارشد 1401 + اطلاعات تکمیلی

ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789957

جزئیات شرایط، تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 و بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزمون مقطع کارشناسی ارشد 1401 برای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دانشکده های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. همچنین بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با آزمون مقطع کارشناسی ارشد 1401 برگزار می شود.

متقاضیان می توانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 ثبت نام و در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 شرکت کنند.

مهلت و شرایط ثبت نام:

فرصت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 از روز سه شنبه 16 آذرماه آغاز و در روز سه شنبه 23 آذرماه به پایان می رسد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات خدمت وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران و ایثارگران ( مندرج در دفترچه راهنمای آزمون) در صورت نیاز به اطلاع متقاضیان می رسد. حداکثر دو درس امتحانی را بگذرانید (طبق قوانین موضوعات امتحانی مندرج در دفترچه راهنما در یک آزمون ثبت نام کنید.

راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:

برای خرید کارت اعتباری ثبت نام (شماره سریال 12 رقمی) و دریافت راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1) به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنید.

بر اساس توضیحات مندرج در راهنمای ثبت نام، فایل عکس اسکن شده داوطلب را تهیه کنید.

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام را آماده کنید.

هزینه های ثبت نام:

خرید کارت اعتباری ثبت نامی به مبلغ یک میلیون و 250 هزار ریال (125 هزار تن) از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش.

پرداخت خدمات ارسال پیامک به داوطلبان به مبلغ 12 هزار ریال (1200 تن).

متقاضیانی که علاقه مند به شرکت در آزمون دوم علاوه بر آزمون انتخابی یا پایه (سال اول) هستند باید کد آزمون دوم را در قسمت مربوطه فرم درخواست و کارت اعتباری دیگری برای آزمون دوم تا سقف یک میلیون وارد کنند. و علاوه بر کارت اعتباری اول 250000 ریال (125000 تومان) بخرید.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون رشته های امتحانی (پایه و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور هستند، علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، باید مبلغ 200000 ریال دیگر نیز سود سریع پرداخت نمایند. برای مدت مشخص شده

داوطلبان ثبت نام و شرکت در آزمون رشته های امتحانی (پایه و شناور) که علاقه مند به شرکت در انتخاب رشته موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام، باید مبلغ 200 هزار تومان دیگر نیز بپردازند. ریال (20000 جلد) همچنین برای ابراز علاقه به دوره.

نحوه پر کردن درخواست ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می شود ابتدا پیش نویس فرم درخواست مندرج در دفترچه راهنمای مذکور را مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل و سپس با مراجعه به سایت ارزیابی اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام بر اساس پیش نویس فرم وارد نمایند.

متقاضیان موظفند در درج اطلاعات ثبت نامی دقت لازم را داشته باشند و در صورت مغایرت موارد مندرج در درخواست ثبت نام با مدارک متقاضی، در صورت قبولی در آزمون، پذیرش وی لغو و داوطلب از ادامه تحصیل ممانعت خواهد شد. تحصیلات شما هستید

زمان تست و توزیع کارت ورود به جلسه:

آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 28 و 29 و 30 اردیبهشت 1401 برگزار می شود.

متقاضیان لازم است از روز دوشنبه 26 اردیبهشت لغایت سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 با مراجعه به سایت سازمان جهت ارزیابی چاپ نسبت به تهیه کارت آزمون و برگه آزمون اقدام نمایند.

محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان مندرج در بند 38 فرم درخواست تعیین می شود و متقاضیان باید جهت ثبت نام به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه و کد استان و شهر را در فرم درخواست وارد کنند. .

برگزاری المپیاد علمی – دانشجویی کشور:

علاقه مندان می توانند با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با آزمون های مقطع کارشناسی ارشد 1401 در مرحله اول بیست و هفتمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور شرکت کنند.

شرایط و ضوابط معدل مربوط به متقاضیان:

متقاضیان برای اطلاع از قوانین خدمت وظیفه عمومی، شرایط و مراحل استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط اتباع خارجی باید به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه کنند.

متقاضیان باید در انتخاب کد رشته امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهر حوزه امتحانی خود دقت لازم را داشته باشند تا پس از دریافت کد رهگیری 16 رقمی، در این زمینه به درخواست متقاضیان برای اصلاح یا جابجایی ترتیب اثر داده نشود. .

متقاضیان باید پس از تکمیل فرم درخواست، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی، یک نسخه پرینت شده از فرم درخواست را تهیه و نگهداری کنند.

هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان هنگام ثبت نام معدل برای ثبت نام توجه لازم را نمی کنند و پس از قبولی در دانشگاه، معدل پذیرش آنها به دلیل ناهماهنگی لغو می شود که باعث سردرگمی آنها می شود.

به متقاضیان دستور داده می شود هنگام وارد کردن معدل خود دقت کنند و حتی اگر ثبت نام توسط خودشان انجام نشد، با بررسی پرینت درخواست، دقیقاً عناصر درج شده در آن را کنترل کنند و در مراحل بعدی – امکان ویرایش اطلاعات ( در حین چاپ کارت). برای تصحیح اطلاعات خود، یک تست یا یک فیلد انتخاب کنید.

با توجه به مشکلات آزمون های قبلی در خصوص خطا در ارسال عکس برای داوطلبان که بیشتر برای داوطلبانی که ثبت نام آنها توسط دیگران انجام می شود، تاکید می شود علاوه بر بررسی اطلاعات ثبت نامی، دقت لازم را داشته باشند. شما یک عکس برای اینکه اشتباها به جای عکس نامزد برای نامزد دیگری عکس ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباه توسط داوطلب، فرد متخلف تلقی شده و طبق قوانین با وی برخورد خواهد شد.

تمامی تغییرات از طریق مجله پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سنجش)، پرتال اطلاع رسانی سنجش و در صورت نیاز از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد.

داوطلبان در صورت نیاز می توانند سوالات یا سوالات خود را به پاسخگویی آنلاین سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org/ یا در روزها و ساعات کاری با شماره تلفن 42163-021 مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید