ثبت نام 25 نفر برای ریاست اتاق حسابرسی


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918344

رئیس کمیسیون حسابرسی و مالی در مجلس از ثبت نام ۲۵ نفر به عنوان رئیس اتاق حسابرسی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا شهبازی رئیس کمیسیون حسابرسی و امور مالی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آخرین فرصت ثبت نام از داوطلبان ریاست دیوان محاسبات چهارشنبه هفته گذشته بسته شد. 25 نفر اعلام آمادگی کرده اند که از جمله آنها می توان به مدیران فعلی اتاق محاسبات، نمایندگان فعلی مردم و نمایندگان مردم، معاونین و سران کشور اشاره کرد.

و ادامه داد: اسامی این 25 نفر جهت ارجاع به مراجع ذیربط اعلام شده و نتایج بررسی ها تا پایان هفته جاری اعلام می شود. پس از آن کمیته به دیوان محاسبات و امور مالی 4 گزینه را بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای ملی و ماده 71 قانون کارمندان دولت و همچنین انجام مصاحبه با نامزدها به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه می کند.

رئیس کمیسیون محاسبات و دارایی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: کمیسیون برنامه و بودجه دو نفر از این چهار نفر را در صحن علنی مجلس معرفی می کند. در نهایت هر کدام از این دو نفر در صحن علنی مجلس بیشترین رای را کسب کند به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب می شود.

شهبازی گفت: اکنون انتخاب رئیس اتاق حسابرسی در مرحله دریافت نتایج نظرسنجی است و سپس نوبت به مصاحبه در کمیته می رسد. احتمالا تا پایان هفته آینده کمیته خلاصه خود را به کمیته ارائه می کند و سپس نوبت به بررسی کمیته و در نهایت گزینش در صحن علنی می رسد.

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور بود که با رای اعتماد مجلس وزیر راه و شهرسازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید