4 کاندیدای ریاست اتاق حسابرسی معرفی شدند


ساعت: 18:40
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920123

رئیس کمیسیون برنامه و محاسبات مجلس، «پشمچی زاده»، «داغیب»، «پورسید» و «داودی» را به عنوان نامزدهای تصدی ریاست اتاق حسابرسی اعلام کرد و گفت: نامزدها در کمیسیون حاضر می شوند. یکشنبه آینده دیدگاه ها، نظرات و برنامه های خود را ارائه کنند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه کمیته انتخاب گزینه های رئیس اتاق حسابرسی کل کشور، گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی رئیس اتاق حسابرسی در موعد مقرر افرادی که واجد شرایط لازم برای مدیریت اتاق حسابرسی و کمیته حسابرسی ثبت نام کرده اند، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مسئول بررسی ثبت نام کنندگان در خصوص در دسترس بودن مدارک لازم و صلاحیت آنها از طریق نهاد نظارتی.

رئیس کمیته بودجه و برآورد شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیته همچنین وظیفه دعوت از ثبت نام کنندگان برای حضور در “کمیته برآورد” کمیته برنامه و بودجه برای انجام مصاحبه علمی با آنها را بر عهده دارد.

حاجی بابایی گفت: از این رو امروز این اقدامات در کمیته فوق تکمیل و سپس رای گیری انجام شد و در نهایت در مرحله اول 4 نفر برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس رای گیری، ‘پشمچی زاده’، ‘داغیب’، ‘پورسید’ و ‘داودی’ به عنوان نامزدهای ریاست اتاق حسابرسی انتخاب شدند.

رئیس کمیته برنامه بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به دستور کار این کمیته برای یکشنبه هفته آینده تصریح کرد: در جلسه یکشنبه هفته آینده 4 نفر از کاندیداها به کمیته معرفی و در کمیته برای ارائه حضور خواهند داشت. دیدگاه ها، نظرات و برنامه های آنان پس از بیان نظرات، رأی گیری صورت می گیرد و از بین چهار نفر برگزیده و ارائه شده در صحن علنی، 2 نفر معرفی می شوند، بنابراین رأی گیری نهایی در صحن علنی برگزار می شود و مجلس به یک نفر رأی می دهد. به عنوان رئیس دادگاه

حاجی بابایی تاکید کرد: منتخب تا پایان مجلس یازدهم رئیس اتاق حسابرسی خواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ 25 نفر برای ریاست دیوان محاسبات ثبت نام کردند و در روزهای اخیر برخی از کاندیداها از جمله تعدادی از نمایندگان مردم برای احترام به رای موکلان خود از ریاست اتاق محاسبات کناره گیری کردند و برنامه 13 نفر این بود. در کمیسیون اتاق محاسبات مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی 4 نامزد به کمیته بودجه معرفی شدند که روند معرفی دو نفر برای ریاست دیوان در کمیته بودجه پیگیری می شود.

مهرداد بذرپاش که از اول مردادماه ۱۳۹۸ ریاست اتاق حسابرسی کشور را برعهده داشت، ۲۵ آذرماه با رأی اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید