سید احمدرضا دستگیب رئیس اتاق حسابرسی شد

ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921680

نمایندگان شورای اسلامی شهر سید احمدرضا دستگیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی روز سه شنبه شورای اسلامی شهر و در جریان انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور با کسب 141 رای از 253 رای، سید احمدرضا دستغیب به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

پیمان پشمچی زاده دیگر کاندیدای ریاست اتاق حسابرسی بود.

پیش از این مهرداد بذرپاش رئیس اتاق بازرسی کشور بود و پس از استعفا از این سمت، با رای اعتماد نمایندگان وزیر راه و شهرسازی شد.

داسغیب: من با نمایندگان مجلس ارتباط خواهم داشت

دستگیب کاندیدای ریاست دیوان محاسبات قبل از رای گیری در دفاع از برنامه های خود گفت: ماه هاست که برنامه های دیوان محاسبات را بررسی می کنم و کل برنامه ها را از دوره های مختلف مطالعه کرده ام و ادامه خواهیم داد. اقدامات مثبت انجام دهید، نقاط ضعف را برطرف کنید و اولویت بندی کنید که روشن می کنیم. این اولویت ها را در ساختمان شیشه ای ونک تعیین نمی کنیم بلکه در کمیته برنامه و بودجه در نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه 15 سال در مجلس هستم، افزود: 8 سال سابقه نمایندگی مجلس را دارم و در کمیسیون رئیس جمهور و کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق بودجه حضور داشتم و تجربه کرده ام. کمیته های مختلف من محیط کاری خود را به خوبی می شناسم زیرا نماینده مجلس بودم و از دردها و مشکلات نمایندگان در حوزه های انتخابیه و همچنین مشکلاتی که نمایندگان مجلس برای رسیدن به یک پروژه متحمل می شوند، آگاه هستم. بر این اساس با ارتباط با نمایندگان مجلس به کار خود ادامه خواهم داد.

این کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه به ارائه گزارش ادامه خواهد داد، تصریح کرد: صرف ارائه گزارش کسر بودجه کافی نیست، باید به نتایج اقتصادی و تصمیم گیری منجر شود. از امسال ارزیابی کار وزارتخانه ها و رهبران را در دستور کار قرار خواهیم داد. نهادها باید بدانند که مصوبات شورای اسلامی قانون است و قانون لازم الاجرا است. 15 سال از اجرایی نشدن مصوبات مختلف می گذرد و با کمک نمایندگان تصمیمات را اجرایی می کنیم.

دستغیب مردم بدانند که مطالعات یک دانشجوی رشته حاکمیت، سیاست گذاری و مدیریت مالی می گوید این مجلس با درج تبصره 19 در دو سال متوالی همه گلوگاه ها را بسته است و دولت آیین نامه آن را نیز تصویب کرده است. همه کارها برای جلوگیری از فساد و رفع هرگونه تبعیض و تعصب انجام شده است اما گاهی گزارش های غیرصادقانه به مردم داده می شود و اطلاع رسانی درستی به مردم داده نمی شود و ظلم نتیجه می دهد. نباید انحراف را تخلف بدانیم و با آبروی حاکمان و نظام بازی کنیم، بلکه باید گلوگاه های فساد را متقابل ببندیم.

وی در ادامه به اهمیت حسابرسی شرکت های دولتی و تکالیف قانونی پرداخت و گفت: کدام شرکت دولتی تاکنون حسابرسی شده است؟ در صورتی که این فقط بودجه دولتی است که عددی نیست و بیت المال از بودجه سالانه خارج است.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: سال هاست که دیوان محاسبات جزیره ای است که از مجلس جدا شده و در شمال تهران قرار دارد در حالی که اینجا (مجلس) بهارستان است. مجلس باید به ساختمان مجلل دادگاه کمک کند تا برنامه مجلس وارد قانون شود و ما در کنار مجلس باشیم.

دسغیب با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر کسری بودجه در کشور با طرح این سوال که آیا ما کشور فقیری نیستیم، تصریح کرد: تورم در کشور بالاست اما انضباط مالی وجود ندارد و مصوبه را رعایت نکرده اند. مجلس در صورت تمکین به مصوبه مجلس و افتتاح حساب خزانه، سپرده در آن حساب خواهد بود. کشور آماده تولید و اشتغال است و ما با امید جلو می رویم و برنامه داریم و مجلس انقلاب هم با دولت انقلاب این کار را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: حسابرسی را در محوطه بسته و ساختمان شیشه ای ونک می گذارم اما به خود شهرستان ها می رویم و همه مدیران دادگاه با هماهنگی نمایندگان باید اعتبارات را در شهرستان ها هزینه کنند تا آخرین تومان ما اجازه نمی دهیم پروژه ای به بهانه استاندارد بودن وام اعطا شود متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید