باید گلوگاه های فساد را متقابل ببندیم/ متأسفانه اتاق حسابرسی جزیره ای جدا از مجلس است.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921689

رئیس اتاق حسابرسی گفت: باید گلوگاه های فساد را متقابل ببندیم. حسابرسی حساب های شرکت های دولتی مهم است و باید آن را دنبال کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا دستگایب در جلسه علنی امروز (سه شنبه 22 دی ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی دستور کار انتخاب رئیس دیوان محاسبات گفت: باید اولویت ها را در دیوان محاسبات و این اولویت ها تعیین کنیم. نباید در ساختمان شیشه ای ونک قرار داده شود و اولویت ها باید در کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون های مجلس مشخص شود.

با اشاره به اینکه 15 سال در مجلس بودم، 8 سال نماینده مردم بودم، در کمیسیون رئیس مجلس نیز حضور داشتم. تنها ارائه گزارش کسر بودجه کافی نیست و گزارشات دادگاه باید منجر به تصمیم گیری اقتصادی شود.

داسگیب تاکید کرد: تصمیمات شورای اسلامی قانون و قانون لازم الاجرا است. اگر قانونی اجرا نمی شود باید دلیل آن مشخص شود تا سال آینده تکرار نشود. البته نباید انحراف را تخلف بدانیم و با آبروی مدیران بازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید گلوگاه های فساد را متقابل ببندیم، گفت: حسابرسی حساب های شرکت های دولتی مهم است و قطعا آن را دنبال می کنیم. متاسفانه دیوان محاسبات جزیره ای جدا از مجلس است، ساختمان پژوهشگاه در نیوران و دیوان محاسبات نیز در شمال تهران قرار دارد.

داسگیب با بیان اینکه باید پیگیر تخصیص و پیشرفت پروژه ها باشیم، تصریح کرد: سفرهای استانی را نه برای نمایش بلکه برای رفع مشکلات آغاز می کنیم. ممیزی را در اتاق های دربسته و ساختمان شیشه ای ونک رها می کنیم و در مرحله اجرای پروژه ممیزی حاضر می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید