شاخص های سلامت اداری در استان مرکزی مطلوب است/ انتخابات اتاق حسابرسی ایران به ریاست اکوسای


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892991

جولایی بیان کرد: رویکرد اصلی دیوان محاسبات اولویت دادن به پیشگیری بر مجازات است که شاید مهمترین راه برون رفت از معضل فساد و تخلفات اداری است و خوشبختانه شاخص های سلامت اداری در استان مرکزی مطلوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ این مطلب را حمید جولی رئیس کل اتاق محاسبات مرکزی پیش از صرف نهار امروز شنبه ۱۴ شهریور در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گفت.: دیوان محاسبات نقش یک واحد نظارتی شورای اسلامی را ایفا می کند و اهمیت و نقش این دیوان به عنوان یک سازمان کلیدی در مدیریت اجرایی نیز بسیار پر رنگ است چرا که تلاش می کند بودجه را به صورت هدفمند در راستای اهداف خود قرار دهد. اهداف برنامه

وی ادامه داد: هدف دیوان محاسبات در قانون اساسی آمده است و مهمترین رسالت این نهاد کنترل و حراست از بیت المال است. بررسی و حسابرسی وجوه هزینه شده بر اساس بودجه مصوب یکی از وظایف دیوان محاسبات است که تحت عنوان برداشت بودجه علاوه بر گزارش های تحلیلی برای ارائه به مجلس و افشای عمومی تهیه شده است.

جولایی تصریح کرد: بر اساس ماده 42 قانون دیوان محاسبات، این نهاد می تواند برای انجام تعهدات خود به کلیه امور مالی کشور رسیدگی کند و افراد و سازمان هایی که به هر نحوی از بودجه کشور استفاده می کنند، موظف به پاسخگویی هستند. .

رئیس کل اتاق حسابرسی مرکزی تصریح کرد: با حضور آقای بازرپاش در راس اتاق حسابرسی کشور، تحولات ساختاری و چشمگیری در رویکرد این سازمان به وجود آمده است که مهمترین آن بحث و بررسی بود. گزارش تفریغ بودجه باید تا پایان دی ماه ارائه شود، اما دیوان محاسبات می تواند گزارش تفریغ بودجه را همراه با 19 گزارش تحلیلی 6 ماه قبل در پایان تیرماه ارائه کند و این بی سابقه است، ضمن اینکه چنین بود. با قدردانی نمایندگان، رضایت مقام معظم رهبری را نیز به همراه داشت و از این نظر دیوان محاسبات منعطف و فعال توصیف شده است.

وی همچنین به قطع استانی کسری بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: 276 جزء، بند و تبصره داشتیم که 154 مورد عملکردی و 100 مورد غیرعملکردی بود، در مجموع 36 مورد رعایت نشد و بحث پاسخگویی نهادها موضوع مربوطه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در صورت احراز تخلف به دادسرا ارجاع می شود و همچنین در برخی موارد تکلیف قانون بودجه اصلاح ساختار و شفافیت شرکت های دولتی است. و تنظیم بودجه این شرکت ها رعایت نشد.

تیر افزود: در حوزه فنی 160 یافته حسابرسی احصاء شد که مبنی بر عدم رعایت قوانین و مقررات است که مستند و در صورت نیاز به مراجع بالاتر و دادسرا ارجاع می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاخص های سلامت اداری در استان مرکزی مطلوب است و بیشتر ناهماهنگی ها و تخلفات احتمالی ناشی از بی توجهی به قانون و عدم آموزش است.

جولایی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی اتاق حسابرسی اولویت دادن به پیشگیری به جای مجازات است که شاید مهمترین راه برون رفت از معضل فساد اداری و تخلفات اداری است که منجر به کاهش و کاهش تخلفات و اجرای قانون شده است. الزامات حوزه قانونگذاری

وی افزود: شورای حفاظت بیت المال نیز توسط دیوان محاسبات با استفاده از ظرفیت نخبگان راه اندازی شده و جلسات این شورا هر ماه با حضور اعضا در استان برگزار می شود و چالش ها و گلوگاه های فساد و مخفیگاه های آن شناسایی می شود. ، زیرا ما معتقدیم این است که هنر دیوان محاسبات باید تغییر رویه ها باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی و همچنین ممیزی زیست محیطی تالاب میکان، توجه به پروژه های نهضت ملی مسکن و طرح 8100 اراک، ورود دیوان به خلأهای مدیران و مسئولان آمار خلأهای اجرای قانون هوای پاک در خصوص نیاز و حساسیت استاندار استان در خصوص آلودگی هوا و ارسال گزارشات به مراجع ذیربط، نتیجه جلسات شورای تفکر امنیت را از بیت المال ذکر کرد.

جاولی با اشاره به دستاوردهای دیوان محاسبات گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیراً به عنوان رئیس هیئت مدیره جدید سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو یا اکوسا انتخاب شد که این دستاورد ارزشمند دیگری است که نشان می دهد. جهت گیری حاکمیتی دیوان محاسبات با رویکردی عمل گرایانه و تحول آفرین به دنبال ایفای نقش در سازمانی بین المللی است.

مدیرکل حسابرسی مرکزی ادامه داد: اخیراً پیشنهاد دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات به تصویب کشورهای عضو اکوسا رسیده است..

جولایی همچنین خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز نوآوری و خلاقیت، گسترش شبکه نظارت مردمی با سامانه 198 که در پوشش مشکلات و تخلفات از طریق گزارش های مردمی بسیار موثر است، تشکیل کمیسیون پیگیری مطالبات و نظارت هوشمند از خط خط رسیدگی بخشی از اقدامات انجام شده در دادگاه است. تکنولوژی عامیانه اساس برنامه ریزی و کار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید