جاده رشتار در مسیر تعمیر و بازسازی / توزیع 600 میلیارد فولاد برای بخش راه رشت



محمود زارع یکی از اهالی شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آسفالت جاده رشتار به تربت حیدری در حال حاضر کیفیت بسیار پایینی دارد. مسیر فعلی رشتار به تربت حیدریه به ویژه از روستای بسفار تا تربت حیدریه دارای موانع متعددی است که باعث خسارت به خودروها و هزینه آن برای مردم منطقه می شود.

وی خواستار اقدام مسئولان شد و گفت: مردم امروز خواستار تسریع در پروژه دوبرابر شدن محور رشتار به تربت حیدریه هستند.

حجت الاسلام علی اکبر احمدپور نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم دولت هم اکنون با جدیت در حال پیگیری است.



نماینده خواف و رشتخوار در ادامه بیان کرد: این رقم بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای مسیر دوم جاده خواف – رشتخوار را تامین می کند و اکنون در تلاش هستیم تا این وام ها به موقع پرداخت شود.

وی گفت: همچنین مصوبات خوبی در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی برای احیای آب، برق و احیای کانال در شهرستان رشتار به تصویب رسید.

این نماینده مجلس گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت نهادهای حمایتی مانند بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین حوزه معدن برای توسعه زیرساخت های غیرنظامی رشتار استفاده کنیم.

حجت الاسلام احمدپور در بخشی دیگر به موضوع گازرسانی به روستاهای بدون گاز در حوزه جنگلداری اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر با پیگیری های انجام شده، 8 روستای بدون گاز باقی مانده در طرح گازرسانی استان قرار گرفته اند. استان.» پایان موضوع حل مشکلات مردم عزیز این منطقه را در رابطه با نعمت گاز می بینیم.

وی همچنین افزود: علاوه بر تخصیص اعتبار برای دانشگاه پیام نور رشتخوار، مبلغ 5 میلیارد تومان نیز به مجتمع آموزشی رشتخوار برای نوسازی و بهینه سازی و امکانات آموزشی آن اختصاص یافت.

حجت الاسلام احمدپور به پیگیری های جدی در زمینه آب شرب این روستا با مشکلات اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدامات خوبی در خصوص روستاهایی مانند سعادت آباد و مشکلات چندین روستای همجوار که دچار مشکل شده اند انجام شده است. آب شرب آب شرب مردم در بخش جنگل به نسبت خوب انجام می شود و باز هم خدای ناکرده کارهای جدی تری در این زمینه انجام خواهد شد، پس خدای ناکرده این سوال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به موضوع انتقال آب از خلیج فارس و آغاز عملیات اجرایی این پروژه اشاره کرد و در این رابطه گفت: به گفته کارشناسان این پروژه در محدوده شهر حف، بهره برداری از این پروژه باعث تامین آب مورد نیاز صنعت فولاد و عدم نیاز به انتقال آب از چاه های کشاورزی به معادن و همچنین کاهش برداشت آب از سفره های زیرزمینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید