جاسوسی در پرسپولیس; چه کسی قراردادهای باشگاه پرسپولیس را افشا کرد؟

جاسوسی در پرسپولیس;  چه کسی قراردادهای باشگاه پرسپولیس را افشا کرد؟

در این پیام آمده است؛ جاسوسی از باشگاه پرسپولیس و افشای برنامه ریزی شده اسناد آن به قصد انتشار، معمولاً از طریق چندین منبع و سایت خبری خاص، پدیده جدیدی نیست. البته در مقاطع زمانی خاصی این اتفاق می افتد و هر بار هدف او ایجاد بی ثباتی در پرسپولیس است. هواداران عزیز اگر به خاطره خود مراجعه کنند به یاد خواهند آورد؛ این اتفاق در اکثر مواقع در مواقعی رخ می داد که پرسپولیس پس از قهرمانی، با کنترل و مدیریت بحران ها و مشکلات بی پایان خود، آرامش نسبی پیدا کرد و بر حل مشکلات اقتصادی تمرکز کرد و دوباره به مقام قهرمانی رسید. می توان گفت در دو دهه اخیر روال این است که بعد از هر قهرمانی پرسپولیس فشار برای ایجاد بی ثباتی در کادر فنی، مشکلات اقتصادی یا مدیریت این گروه جدی است.

با این پیشینه فکری، وضعیت فعلی و به دنبال آن ارسال مدارک داخلی باشگاه پرسپولیس از جمله قرارداد بازیکنان برای رسانه های خاصی که در چنین مواقعی ماموریت دارند، برای باشگاه پرسپولیس چیز عجیب و غافلگیرکننده ای نیست. شاید برخی انتظار نداشتند. مدیریت باشگاه باید مشکلات چند هفته قبل را به درستی مدیریت، حل و فصل کند. سپس منتظر ماندیم؛ ببینیم حرکت بعدی مقابل پرسپولیس چه خواهد بود؟ همچنین پیش بینی می کنیم در مرحله بعد به سراغ خود تیم یا چارچوب اقتصادی باشگاه بروند تا پرسپولیس را زمین گیر کنند. این یک پیش بینی نیست. تجربه گذشته نشان می دهد که ما همیشه با چنین سناریوهایی روبرو هستیم.

در رابطه با انتشار مستندات، مدیریت باشگاه پرسپولیس به معاون حقوقی و حراست این باشگاه دستور داد تا بررسی و پیگیری ویژه برای شناسایی عوامل و ابعاد این مشکل در داخل و خارج از باشگاه انجام شود. . قطعا با عوامل دخیل در این امر اقدام مناسبی صورت خواهد گرفت. ضمناً باشگاه این حق را برای خود محفوظ می دارد که نسبت به انتشار اسناد توسط رسانه های خاص اقدام قانونی نماید.

در این خصوص لازم به ذکر است که ارسال یا لو رفتن مدارک برای انتشار الزاماً مستقیماً از سوی باشگاه صورت نگرفته است و مطمئناً در بررسی هایی که در حال انجام است احتمالات مختلفی در نظر گرفته خواهد شد. از سوی دیگر یادآور می شویم که باشگاه پرسپولیس در آخرین دوره مدیریتی خود نه در رابطه با اسنادی که اخیرا منتشر شده و نه در موارد قبلی برخلاف برخی باشگاه های خاص چیزی برای کتمان ندارد. تمامی این اسناد در اختیار سازمان ها و نهادهای مختلف مربوطه می باشد. این مشکل در اسناد مالی بیشتر مشهود است، چرا که در روزهای اخیر ارزش قرارداد و دستمزد اعضای تیم از طریق منابع رسمی منتشر شد و مشخص شد که به باشگاه های در حال تبلیغ بیش از پرسپولیس دستمزد ناعادلانه پرداخت شده است. پرسپولیس یکی از شفاف ترین باشگاه های فوتبال ایران است و همکاری این باشگاه در این زمینه حتی فراتر از الزامات بوده است و در به اصطلاح افشاگری های اخیر هیچ چیز جدید یا مغایرتی با اعلام باشگاه وجود ندارد، بلکه موضوع بر سر آزادی این باشگاه است. اسنادی که به ترتیب افشای اسناد دولتی افشا خواهد شد، مستحق توجه و قابل بحث و پیگرد از سوی باشگاه و نهادهای ذیصلاح است.

در این راستا مهم ترین نکته این است که مثل همیشه با حمایت هواداران و همبستگی تلاش کنیم تا از مشکلات و موانعی که بر سر راه پرسپولیس قرار می گیرد، عبور کنیم. با توجه به اینکه ایجاد مشکلات و حواشی برای تیم همیشه جزئی از این سناریو بوده است، لازم است هواداران همچنان با هوشیاری و آمادگی به حمایت از پرسپولیس و به خصوص این تیم ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید