قانونگذار اروپایی دروغ های غرب درباره ایران را افشا کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میک والاس نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا از تبلیغات نادرست و منفی رسانه ها و سران کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اغتشاشات به شدت انتقاد کرد.

والاس صبح روز پنجشنبه بخشی از سخنان خود در نشست پارلمان اروپا را به اشتراک گذاشت و گفت: هفته گذشته تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا، اعضای سرویس اقدام خارجی اروپا و حتی برخی از رهبران جهان اطلاعات نادرستی در مورد ایران و ایران بیان کردند. مدعی شد که حکومت ایران تصمیم گرفته است 15 هزار معترض را به اعدام محکوم کند.

او با حمله به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و شرمساری دروغ های او توضیح داد: وقتی این دروغ (حکم اعدام 15000 نفر) فاش شد، نخست وزیر کانادا توییت خود را پاک کرد!» اما عذرخواهی نکرد.

این قانونگذار اروپایی نمونه دیگری از دروغ گویی رسانه ها و مقامات کشورهای غربی را اینگونه بیان می کند:[می‌گویند] تظاهرات مسالمت آمیز در حال برگزاری است. بسیاری از ایرانیان به ناحق زندانی شده اند و باید آزاد شوند. زیاد [از معترضان] آنها همچنین در یک سرکوب وحشیانه کشته شدند.»

اما والاس درباره واقعیت نابسامانی و ناآرامی در ایران گفت: «خشونت و کشتار زیاد توسط برخی معترضان، خسارات و جراحات زیاد. [به اموال عمومی] معرفی شده است، چیزی که هیچ جا قابل تطبیق نیست.

وی با اشاره به اظهارات جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که اعتراف کرد شورشیان در ایران از طریق اقلیم کردستان عراق سلاح دریافت می کنند، گفت: ایران مورد حمله قرار گرفت. حملات رسانه ای نیز وحشیانه است.”

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ادامه داد: کمپین بی ثبات سازی و تبلیغات [علیه ایران]این یادآور خاطرات عملیات تغییر رژیم در سوریه است. کسانی که از انقلاب شکست خورده در سوریه حمایت کردند، چیزی در مورد ویرانی کنونی سوریه نمی گویند.

والاس در مورد سوریه و آشوبگران ایران گفت:[سوریه] اشغال غیرقانونی، تحریم تا سرحد مرگ، میلیون ها نفر از ساکنان آن آواره و صدها هزار نفر قربانی شدند. این چیزی است که شما برای ایران می خواهید؟!

پیشتر «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود که واشنگتن بر ناآرامی و بی نظمی در ایران تمرکز دارد و در حال حاضر سیاست تحریم و فشار بر تهران را ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید