اظهارات سرزده قانونگذار انگلیسی درباره فوتبالیست های ایرانی


ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1913023

پس از شکست تیم ملی ایران در کنار خود، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس با حیله از لندن خواست از فوتبالیست های ما که به گفته خودش مواضع ضد نظام هستند حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آلیشیا کایرنز به انجمن مطبوعاتی گفت: «خطرناک است که از دولت بخواهیم فعالانه به مردم پناهندگی بدهد، اما اگر بازیکنان ایرانی برای پناهندگی به ما مراجعه کنند، مطمئناً باید به دنبال حمایت از آنها باشیم زیرا می‌دانیم که آنها تصمیم خود را گرفته‌اند». . یک بیانیه سیاسی بسیار شجاعانه و جسورانه».

وی دشمنان انقلاب را افراد شجاعی خواند که همچنان از ناآرامی‌های ایران حمایت می‌کنند و به شورشیان تنفس مصنوعی می‌دهند و دولت لندن موظف است صدای خود را منعکس کند.

در عین حال نماینده انگلیس برای ادامه دشمنی با تیم ملی ایران این موضوع را مطرح کرد. کریم انصاری فرد، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران جمعه گذشته در نشست خبری گفت: با تمام توان بازی می کنیم تا بهترین نتایج را در این کشور ثبت کنیم. ما به دنبال تاریخ سازی جام جهانی هستیم. همه بازیکنان و کادر فنی قول داده اند که روی فوتبال تمرکز کنند.

سید حسین حسینی دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز گفت: همه بازیکنان تیم ملی متحد هستند تا بتوانیم روزهای خوبی را در قطر رقم بزنیم.

تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل انگلیس با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد. شاگردان کارلوس کی روش روز جمعه به مصاف ولز خواهند رفت. کویروس دیروز به خبرنگاران گفت: ما از حریف خود چیزهای زیادی یاد گرفتیم و قطعا در مسابقات بعدی پیشرفت خواهیم کرد.

از زمان آغاز ناآرامی ها در ایران، انگلیس دو بار به بهانه مشکلات حقوق بشری، نهادها و افراد کشورمان را تحریم کرده است. ایران همچنین متقابلاً افراد و مؤسسات انگلیسی را به دلیل اقدامات عمدی آنها در حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی، ترویج و تحریک تروریسم، گسترش خشونت و نفرت و نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین‌المللی انگلستان در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​نفرت و احترام به حقوق بشر، خودداری لندن از مخالفت با اقدامات افراد فوق‌الذکر و حمایت و تسهیل اقدامات آنها را اقدامی دانست. نقض فاحش تعهدات بین المللی آن کشور.

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران دولت انگلیس را در قبال حمایت از تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر که از آن کشور سازماندهی و تحریک به شورش‌ها و اقدامات تروریستی در ایران می‌کنند، مسئول و پاسخگو می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید