غوغای سرمربی ایرانی تبار; مربی ایرانی تیم مطرح انگلیسی را بیشتر بشناسید

با دینامیک قبلی آشنا شوید

این مربی جوان ایرانی متولد کرج در دو سالگی به همراه خانواده اش از ایران به سوئد مهاجرت کرد و در آنجا به رده های فوتبال صعود کرد و به مربی بزرگی تبدیل شد. او حدود سه فصل را در گوتنبرگ، بزرگترین باشگاه فوتبال سوئد روی نیمکت گذراند و با این تیم جام حذفی را به دست آورد.

اسبکی در 23 سالگی فوتبال را رها کرد و به مربیگری روی آورد. او ابتدا در رده جوانان و نوجوانان فعالیت می کرد اما پس از مدتی سرمربی تیم روزگار شد و توانست با این تیم از سطح 6 به 5 صعود کند.

اسباگی در سال 2016 در حالی که تنها 31 سال داشت پس از مدتی به عنوان دستیار سرمربی تیم دالکورد شد و به جوانترین مربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد تبدیل شد.

دالکورد همان باشگاهی است که در حال حاضر با بختیار رحمانی بازیکن سابق فولاد و استقلال بازی می کند.

در سال 2020، اولی مقابل مالمو پیروز شد و گوتنبرگ را به عنوان آسون کوپن (جام سوئد) رساند.

او پیش از این مربیگری تیم ملی زیر 21 سال سوئد را برعهده داشت و با 6 بر 10 پیروزی در مسابقات انتخابی جام جوانان اروپا، گروه E را رهبری کرد.

او جانشین ژوزف لومان آلمانی در تیم بارنزلی شد که پس از اخراج توماس شاف، مربی سرشناس اتریشی، بارنزلی را موقتاً در اختیار گرفت.

فصل گذشته سامان کودوس به برنتفورد کمک کرد تا به لیگ برتر صعود کند، اما شرایط بارنزلی بسیار بدتر از آن چیزی است که انتظار می رود.

بارنزلی فصل گذشته با برنتفورد به پلی آف چمپیونشیپ صعود کرد، اما در این فصل نتوانست به لیگ برتر راه پیدا کند.

حالا آنها در رده بیست و سوم جدول قرار دارند و تنها تعداد دربی ها را زیر خود می بینند که آن هم به دلیل از دست دادن امتیاز این تیم است.

این تیم روز شنبه با سرمربی ایرانی به مصاف فولام می رود. بارنزلی قبلا یک بازیکن ایرانی را به خدمت گرفته بود. آندرانیک تیموریان.

فران سیبیل نیز به عنوان دستیار سابق این تیم را همراهی خواهد کرد.

خالد آل احمد، مدیرعامل بارنزلی خطاب به تیم ملی سابق گفت: ما از ورود پویا و فران به باشگاه استقبال می کنیم. آنها هر دو افراد خوب، مربیان با استعداد با مهارت های رهبری روشن و فلسفه تاکتیکی روشن هستند.

پویا در لیست گزینه های مربیگری ما در سال 2019 قرار داشت و اکنون همه ما مطمئن هستیم که پویا و فران می توانند بارنزلی را از سقوط نجات دهند.

مایلیم از جو لومان و کادر مربیگری تیم اصلی برای ادامه کار سخت و حرفه ای خود در چند هفته گذشته و در پنجره نقل و انتقالات باشگاه تشکر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید