مازندران علوی تبار غرق در جشن عید استان و ملت است.


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883980

مردم استان مازندران با شرکت در اجتماع بزرگ گدیریان دیار علویان، توزیع شربت و شیرینی، آیین های مذهبی و مدیحه سرایی، آذین بندی معابر و درب منازل، عشق و ارادت خود را به امام و ولایت نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، تمام زندگی پیامبر اکرم (ص) و لحظه لحظه آن در نزد مسلمانان بسیار حائز اهمیت است زیرا نه تنها کلام پیامبر اکرم (ص) نص صریح آیات قرآن است. یک “ان، خالی از هر هوی و هوس. و مربوط به منبع وحی است، بلکه اعمال و کردار این بزرگوار حجت بر هر مسلمانی است و راه درست را به علما نشان می دهد، اما در این میان. دوره‌هایی از زندگی این بزرگوار از جهات مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که یکی از بارزترین آن‌ها واقعه غدیره است.

واقعه غدیر در تاریخ اسلام از ابعاد مختلف و از جهات مختلف درخشندگی خاصی دارد. کمتر دوره تاریخی را در جهان اسلام می توان یافت که از نظر شواهد، یقین به اصل واقعه، کثرت راویان و ثقه بودن بزرگان و علمای مسلمان، قوت و استواری این واقعه مهم را داشته باشد.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: عید غدیر خم یکی از اعیاد امت اسلامی است و یادآور حادثه فرخنده ای در تاریخ بشریت است که در بیابانی به نام غدیرحم رخ داده است.

آیت الله علی معلمی افزود: خداوند رحمان آیه امامت را بر رسولش نازل کرد و او را موظف کرد که این مورد را اعلام کند که فرشته وحی جبرئیل پس از انجام مراسم حج و بازگشت از زیارت خانه خدا، آیه ای را نازل کرد و گفت: ای پیامبر آنچه را قبلا نازل کرده بودیم برسان که اگر نرسانی پیامبر نبودی.

وی گفت: اهمیت این امر از تأکید قرآن به دست می آید که بعثت پیامبر در این کلام وحی شمرده شده است و اگر به رسالت خود عمل نکنند، رسالتشان ناقص و بیهوده است. تپه ای ساختند، بلند ایستادند، به کسانی که جلو رفتند دستور دادند که برگردند و برای کسانی که نرسیدند خطبه ای طولانی و مستدل بخوانند.

*غدیر، مظهر انسانیت

استاد ادامه داد: در آن روز پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مجدداً معارف نادرست عقاید اسلامی را مطرح کرد و مردم را شنونده خود قرار داد که خداوند آیه ولایت را قبلاً به من ابلاغ کرده بود و اکنون مورد تأیید خداوند قرار گرفته است. آن را به شما ابلاغ کند.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: اما سوال اینجاست که چرا پیامبر(ص) ابلاغ را به تأخیر انداختند که خود ایشان فرمودند: «می ترسیدم اعلام این مقام برای عده ای گران و سنگین شود. خلاصه اینکه بعد از حضرت علی (ع) مردم به ایشان سلام کردند، ولی بعضی در ظاهر سلام کردند.

وی تصریح کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) زمانی که حضرت علی(ع) مشغول شستشوی بدن پیامبر(ص) بودند، عده ای گفتند: باید تصمیم بگیریم که شریعت پیامبر را حفظ کنیم و جانشین و جانشینی تعیین کنیم. خلیفه به عنوان پیامبر و او برنامه الهی برای آینده دارد و متأسفانه از برنامه الهی دست برداشتند و ابوبکر را به عنوان جانشین پیامبر در ثقیفه برگزیدند.

معالمی افزود: به همین دلیل ملا حضرت علی (ع) را اولین ظالم امت اسلامی می دانستند و امیدواریم خداوند رحمان به همگان درک درستی از این امر بدهد.

* احیای ارزشهای اسلامی در سرزمین علویان

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه باید در احیای ارزش های اسلامی در راه علویان کوشا باشیم افزود: مردم مازندران از اولین گروه شیعیان هستند که منشور غدیر را اجرا کردند و دیار علویان این افتخار را دارند که پس از ظلم به شیعیان و معرفی کاری که پیامبر در غدیرحم انجام داد و علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، پس از سالها برای اولین بار به امر رسول خدا (ص) بیعت کردند. از حکومت

سید محمود حسینی پور ادامه داد: مردم استان مازندران تاکنون راه علی (علیه السلام) را طی کرده اند و تاریخ اسلام در استان مازندران، تاریخ درخشان شیعه به شمار می رود که نشان از پایبندی مردم این دیار دارد. به ارزش های غدیر .

به گفته حسینی پور، مردم مازندران از پیشتازان مبارزه با دشمنان در جبهه دفاع مقدس بودند که به تقدیم 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب شدند.

وی افزود: همچنین مردم این دیار این افتخار را دارند و مفتخرند که در دفاع از حریم و طهارت پیشرو بوده و 45 شهید مدافع حرم اسلام تقدیم کرده اند و این افتخار بزرگی برای مازندران است. “

* طرفدار مرجعیت دینی باشد

این کارشناس مسائل دینی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی بحث ولایت و امامت است و باید بدانیم که غدیر و امامت یکی از دستورات اسلامی است که حتی مهمتر از مسئله حج است. زکات و خمس چون به خواست خدا تبیین شده است.

محمدعلی زاهدی افزود: غدیر را باید عاشورا دانست و مردم در جشن غدیر حضور گسترده داشته باشند. امروز همه ما در قبال نظام مقدس اسلامی مسئولیت داریم و باید از ولایت فقیه در همه زمینه ها حمایت کنیم.

*غدیر; شناسنامه امامت و ولایت

یکی دیگر از کارشناسان مذهبی نیز گفت: عید غدیر امامت، ولایت، اکمال نعمت الهی، اکمال دین خدا و تجلی شخصیت امیرالمؤمنین (ع) است.

سعید محمدیان افزود: غدیر در واقع ادامه رسالت جهانی پیامبر(ص) است که پیامبر(ص) در آن روز فرمودند حاضران موظفند به کسانی که حضور ندارند بگویند و همه بدانند که من. از این پس مولای و راهنمای او هستم.» علی (ع) امام و راهنمای اوست.

وی با اشاره به اهمیت امامت و ولایت گفت: وظیفه ما در شرایط کنونی اطاعت محض از ولی فقیه است و اکنون که دشمن با عناوین مختلف وارد جنگ فرهنگی و اقتصادی شده است باید از رهبری معظم رهبری حمایت کنیم. فقیه تا به کشور ما آسیبی نرسد.

مراسم جشن عید غدیر خم و دیدن و بازدید از بیت علما سید و سادات در شهرها و روستاهای مازندران از جشن های ویژه عید غدیر در استان علوی مازندران است.

مردم دیار علوی همزمان با سایر شیعیان جهان عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان و عید ولایت و امامت را با حضور در هیئت ها، مساجد و حسینیه ها و همچنین در اماکن متبرکه مناطق مختلف 22 شهرستان استان و به استقبال ضیافت امام و ولایت رفتند.

بازسازی نمادین واقعه غدیر، برپایی جشن های مردمی با حضور هنرمندان متدین و انقلابی، راه اندازی کارناوال های شاد، اجرای برنامه های فرهنگی هنری شاد عید سعید فطر، آیین ها و سخنرانی های مذهبی از جمله برنامه های مازندرانی در 10 سال گذشته است. روزها.

همچنین مردم استان مازندران با شرکت در اجتماع بزرگ گدیریان دیار علویان، توزیع شربت و شیرینی، آیین های مذهبی و مدیحه سرایی، آذین بندی معابر و پشت بام منازل، عشق و ارادت خود را به امام و ولایت نشان دادند.

در روز عید غدیر خم آیین های مختلفی از جمله قرائت خطبه غدیر، اجرای مجدد واقعه غدیر، اعیاد عامیانه و مذهبی در مناطق مختلف استان اجرا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید