13 فروردین، عید ملی و انقلابی ملت ایران / مقاومت ملت یمن دشمن را طرد کرد.


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818893

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه 13 فروردین عید ملی و انقلابی ملت ایران است، گفتند: مقاومت ملت یمن دشمن را به عقب می راند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر بهشت،خجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: ماجرا ماندگار شد زیرا مردم آن روز به انتخابات آمدند و به جمهوری اسلامی رأی دادند. و رای به وفاداری به ولایت فقیه داد.

وی افزود: باید این روز را به عنوان یک عید ملی، انقلابی و دینی جشن بگیریم و با توکل به خدا و قبول آرمان ها و ارزش های اسلامی و دینی مورد توجه خود (ره) باشیم و در سایه رهبری شاهد رشد روزافزون باشیم. یک درخت تنومند.» انقلاب اسلامی و صدور این اندیشه به سراسر جهان.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به روز طبیعت گفت: فردا به نام روز طبیعت نامگذاری شده است و ما در سرزمینی زندگی می کنیم که طبیعت بسیار خوبی دارد که باید آن را یک موجود زنده بدانیم و بی احتیاطی برای آن مشکل ایجاد کنیم. طبیعت نگذار.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، ماه میهمانی خداوند و برترین ماه ها است. تلاوت آیه ای از قرآن مانند ختم قرآن و ماه رحمت و برکت و مغفرت است.»

شاهروحی با اشاره به حادثه اخیر لرستان و جان باختن 8 نفر گفت: بررسی این موضوع در دستور کار قرار دارد اما محورهای مواصلاتی استان در همه زمینه ها عقب مانده است و کارکنان باید همچنان از اعتبارات ملی و استانی استفاده کنند. برای اینکه شاهد این حوادث نباشیم، در این راستا وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه ای به استان داشته باشد و از وام ها استفاده کند و قطره چکانی وام نمی تواند این مشکلات را حل کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر وحدت در جامعه گفت: همه اندیشه ها و اندیشه هایی که وجود دارد و پیرو رهبری محسوب می شوند، امروز وحدت برای ما سرلوحه همه چیز است و می طلبد از تفرقه جلوگیری شود و باید باشد. بیایید با اصول مشترک ادغام کنیم.

وی افزود: ایمان، توکل به خدا و ایستادگی در برابر ستمگران جهان و وحدت رمز پیروزی این ملت در گذشته بوده و خواهد بود. و مسلمانان را بر همه چیز ترجیح دادند و در این لحظه حساس باید مراقب و هوشیار باشیم.

شاهروحی گفت: مردم پای صندوق های رای آمدند و به وظایف خود عمل کردند، اما مسئولان و مدیران باید با برنامه ریزی دقیق تمام تلاش خود را برای اجرای شعار سال انجام دهند و در پایان سال این عملیات را با برنامه ارزیابی کنند. و اینکه ببینیم این برنامه ها چه تاثیری در زندگی مردم داشته است، البته نیاز به دانش مدیران انقلابی که دانش آنها محصول انقلاب اسلامی است و تجربه مدیران برای رسیدن به شعار سال است.

امام جمعه هرم آباد گفت: سال ها استان ما به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شد و باید در استان اجرا می شد، اما آنچه می بینم وضعیت مساعد نیست، قطار اشتغال در استان لرستان از ریل خارج شده است. سالها نباید در این مسیر اصلی قرار گیرد، مشکل حل نمی شود و از ابزارهای لازم استفاده می شود که یکی از آنها اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری است و دولت در استان ما شامل قوه مجریه است. قوه قضائیه و نمایندگان مجلس با همدلی، خرد جمعی و مصلحت با اخذ وام های ملی و استانی و بخش خصوصی و سایر نهادها می توانند این قطار را در مسیر اشتغال قرار دهند تا به تدریج حرکت کند.


مقاومت مردم یمن دشمن را عقب راند

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به 13 فروردین گفت: در 12 فروردین سال 58 در کشور همه پرسی برگزار شد و بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی افزود: این حضور ملت در مقابل صندوق های رأی دشمن را به شدت عصبانی می کند اما امروز انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه های دشمن در گام دوم انقلاب قرار دارد.

امام جمعه بروجرد گفت: برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران جوانان زیادی جان خود را فدا کردند.
وی افزود: مقاومت مردم یمن رژیم بسیار وحشت زده صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی کرده است و هر چه این مقاومت بیشتر شود، دشمن ناامیدتر خواهد شد.

حسینی به ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این ماه فرصتی برای آشنایی با کتاب خداست که برای آن مراسم ترتیل خوانی برگزار می شود و همچنین برنامه های فرهنگی مانند جشن تکلیف در این ماه برگزار می شود.


دولت از طریق دیپلماسی سیاسی از تحریم ها برای خنثی کردن تحریم ها استفاده می کند

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کوهدشت ضمن استقبال از فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه خدا، ماه شب های قدر و توجه به نیازمندان و نیازمندان است. ماه تلاوت قرآن

وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان افزود: در این ایام مبارک هر روز برنامه جزء خوانی و تفسیر قرآن در مسجد صاحب الزمان (عج) داریم و امیدواریم در این مجالس حضور داشته باشیم. باشکوه خواهد بود.”

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت دینداری در جامعه گفت: کسانی که همه در دنیا با همه آنها هستند در گمراهی آشکار هستند باید همیشه به خداوند متعال پناه ببرند و راه الهی را طی کنند.

وی در مراسم گرامیداشت 12فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و همپیمانانش در صدد جلوگیری و آسیب رساندن به اسلام در جامعه هستند و همه این کارشکنی ها برای مقابله با دین است در حالی که اسلام پیروز است.

طهماسبی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی را قبول نداریم، بلکه تبادل فرهنگی را قبول داریم، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، حمایت از شرکت های تولیدی و دانش بنیان موجب رونق اقتصاد کشور می شود.

خطیب نماز جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با دیپلماسی سیاسی تحریم ها را خنثی می کند، گفت: ارز ترجیحی در صورت عدم مدیریت صحیح بسیار خطرناک است بنابراین باید در این زمینه نظارت قوی صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم اتحاد اقشار مختلف شهرستان گفت: مساجد آماده ضیافت خدا هستند، دولت چابک باید در خدمت مردم باشد، برخی متاسفانه خیلی زود انتخابات برگزار کردند الان وقت آن نیست.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید