سهم مازندران از بودجه ملی نگران کننده است/ فرهنگ میهن علوی در کشورهای همسایه نیازمند تبیین است.


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908595

علی بابایی گفت: سهم مازندران در بودجه و اعتبارات ملی برای نقش آفرینی این استان در بخش های مختلف بسیار ناچیز و هشدار دهنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، علی بابایی کارنامی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و گرامیداشت هفته مازندران، بررسی دقیق و تدوین سند چشم انداز توسعه را برشمرد. و پیشرفت استان گفت: مازندران از بودجه و اعتبارات ملی برای نقش آفرینی این استان در بخش های مختلف بسیار ناچیز و هشدار دهنده است.

وی با اشاره به کندی توسعه و پیشرفت استان به ویژه مرکز مازندران افزود: یکی از مهم ترین چالش های پیش روی مرکز مازندران و استان امروز اعتبار کم این استان و کندی روند نیمه تمام است. و اشیای ناتمام در منطقه.که اعتبار و توجه بیشتر دولت و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

بابایی کارنامی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم افزایش سهم مازندران و توزیع عادلانه اعتبارات با توجه به نقش این استان در عرصه های مختلف ملی اشاره و تصریح کرد: شایستگی این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی، باغی و باغی است. و مرکبات همواره از محصولات، دام و طیور، صنعت و معدن، جذب گردشگران داخلی و خارجی نام برده می شود، اما در این بخش های مهم و استراتژیک مشکل داریم و کشاورزان، تولیدکنندگان و کارآفرینان روستایی گلایه مند هستند.

عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخورداری استان از نعمت دریا، سواحل، منابع طبیعی، پوشش جنگلی، خاک حاصلخیز و قابلیت کشت انواع محصولات، تاکید کرد: با توجه به اینکه استان از نعمت های مطلوب برخوردار است. عوامل طبیعی و آب و هوا و وجود سواحل و پوشش های دریا و جنگل بسیار زیبا و بکر است اما همچنان در زیرساخت های صنعت گردشگری مشکلات زیادی داریم و وضعیت راه ها و جاده ها در این استان مهم و تاثیرگذار نیست. .

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود، فرهنگ غنی مردم علوی و فرصت های مختلف فرهنگی و هنری این استان را برشمرد و خاطرنشان کرد: فرهنگ و آداب و رسوم اصیل صبور و پرتلاش است. باید مردم مازندران را با استان های دیگر و حتی برخی کشورهای همسایه حوزه دریای خزر و حتی منطقه تبیین کرد و هنرمندان در همه بخش ها اعم از موسیقی غنی و فاخر و … را به اشتراک گذاشت و نخبگان و مردم فرهنگی این استان باید برای پویایی و معرفی این استان و گسترش فرهنگ اصیل مازندرانی معرفی شود.تلاش ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید