وی که یک شهروند ایرانی تبار بود، سفیر آمریکا در جمهوری چک شد

ثابت از حامیان دموکرات است و قبلاً ده ها هزار دلار به این حزب کمک کرده است.

ناجی ثابت در پیامی در توئیتر نوشت: من افتخار و سپاسگزارم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا من را به عنوان سفیر آمریکا در جمهوری چک معرفی کرد.

وی که یک شهروند ایرانی تبار بود، سفیر آمریکا در جمهوری چک شد

نام وی به همراه تعدادی دیگر از سفرای جدید که برای سفارت های آمریکا در کشورهای مختلف معرفی شده اند ذکر شده است. سفرای معرفی شده پس از تایید سنا ماموریت خود را آغاز خواهند کرد.

آخرین سفیر ایالات متحده در پراگ، استفان کینگ بود که تا پایان سال 2020 این سمت را بر عهده داشت. اما از آنجایی که او گفت که با آمدن جو بایدن به کاخ سفید از سمت خود کناره گیری می کند، پست سفیر در سفارت آمریکا در پراگ خالی است. در دو سال گذشته

سفارت آمریکا در پراگ در بیانیه ای از انتصاب بیژن ثابت به عنوان سفیر جدید استقبال کرد و این اقدام را نشانه دوستی قوی بین دو کشور توصیف کرد.

ثابت، 53 ساله، یکی از بنیانگذاران اسپارک کپیتال است و در شبکه های اینترنتی سرمایه گذاری می کند. او یکی از اولین سرمایه گذاران آمریکایی است که روی آینده شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده است و نامش در فهرست چهره های برجسته فناوری مجله فوربس قرار دارد.

بیژن ثابت که ریشه های ایرانی و کره ای دارد از کالج بوستون فارغ التحصیل شده و در حال حاضر در بوستون زندگی می کند. او متاهل است و سه فرزند دارد.

بیژن ثابت بیش از 20 سال است که در شرکت های اینترنتی سرمایه گذاری می کند و از سال 2008 سهامدار شبکه اجتماعی کمتر شناخته شده آن زمان توییتر است.

او پیش از این به عنوان یک مدیر ارشد در تعدادی از استارت آپ های فناوری در سیلیکون ولی خدمت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید