کمیسیون دریای اژه برای بررسی مشکل یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823640

نشست مردمی رئیس قوه قضائیه به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مرتبطان دستگاه قضایی به ویژه خانواده های زندانیان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، همزمان با لیالی پرفیض قدر، دیدار مردمی با حجت الاسلام محسنی اجایی به منظور رسیدگی به مشکلات و دغدغه های مردم و مرتبط با دستگاه قضایی به ویژه خانواده های زندانیان برگزار شد.


رئیس قوه قضائیه در این دیدار که طی جلسات علنی خود به منظور رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم و همچنین آسیب شناسی فرآیندها و رویه ها در دستگاه قضایی برگزار شد، با 13 نفر از مراجعین به قوه قضائیه دیدار و گفتگو کرد. در ساختمان قوه قضائیه با آگاهی از مشکلات و مشکلات آنان به صورت موردی دستورات مربوطه را صادر کرد.

دعاوی خانوادگی، دعاوی و اختلافات خانوادگی زندانی از قبیل « مطالبه و اجرای مهریه » و « مخارج زندگی زن » ; مسائل حقوقی و قضایی یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا؛ فایل چند متغیره رئیس قوه قضائیه نظاره گر این کلاهبرداری بود و یک پرونده امنیتی از جمله مواردی بود که در جلسه علنی آن مطرح شد.

در آن جلسه علنی، رئیس کل دادگستری پس از رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان و رسیدگی به پرونده آنان، با عنایت به جنبه‌های حقوقی و موضوعیت موارد موجود در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را به دادگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

در این دیدار مردمی یکی از مددجویان خواستار آزادی فرزندش که به دلیل مشکل نفقه و خونی در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، اجازه حضور در مراسم سالگرد فوت پدرش در 23 ماه مبارک رمضان را داشت. .

یکی دیگر از موکلان که بستگانش به دلیل شاکی خصوصی در زندان به سر می برند، از طریق ضمانت نامه الکترونیکی درخواست عفو یا صدور حکم کرد که رئیس قاضی در این زمینه تاکید کرد. ارفکات برای استفاده.

در این دیدار علنی یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا که به مدت پنج سال در شعبه اصلی دادگاه مطالبه خسارت افزونه وی در دیدار با حجت الاسلام محسنی اژه ای و رئیس کل دادگستری، دستور لازم برای رسیدگی در اسرع وقت به این پرونده را صادر کرد و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده های معوقه را از اولویت های دستگاه قضایی دانست.

دو مشتری نیز یک پرونده هستند چند متغیره آنها مدعی هستند که پول ریالی از شهروندان گرفته اند و به فردی که مجوز و صرافی ندارد برای دریافت درهم در کشور دیگری داده اند و او هم کلاهبرداری کرده است. رئیس قوه قضائیه به دو مددجو یادآور شد که با اقدامات غیرقانونی خود برای مردم، خود و دستگاه قضایی مشکل ایجاد کرده اید.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پایان این دیدار مردمی در سخنانی با تشریح برخی از مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی مددجویان، بر حل و فصل پرونده های خانوادگی با اتخاذ رویکرد دبیر کدخدا، صلح و سازش و گذشت طرفین در صحن خجسته تاکید کرد. ماه رمضان ثواب و ثواب مضاعف دارد، گفت: در جلسه علنی امروز تعدادی از مددجویان مسائل خانوادگی از جمله نفقه، مهریه و اختلافات بین زوجین را مطرح کردند. ما معتقدیم که بسیاری از این مسائل را می توان از طریق صلح و سازش حل کرد و در نتیجه از رنج خود خانواده ها کاسته و از کار دستگاه قضایی کاسته شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به مقوله کلاهبرداری از اشخاص اشاره کرد که درصد قابل توجهی از انبوه پرونده ها را به خود اختصاص داده است. متقاضی وی گفت: توصیه و تذکر جدی ما به مردم این است که سرمایه و دارایی خود را بدون اطلاع بشناسند. ارائه جواز و محل کسب و همچنین اخذ ضمانتنامه آنچه لازم و معتبر است را به غیر افراد واگذار نکنید.

رئیس قوه قضائیه گفت: متأسفانه با وجود تذکرات و تذکراتی که در حال انجام است، همچنان مردم به افراد سودجو و غیرمتخصص اعتماد کرده و اموال خود را بدون گرفتن به آنها تحویل می دهند. ضمانتنامه ظاهر شدن چندین فایل نیز لازم و معتبر است متقاضی بنابراین ادامه دارد.

وی افزود: در موارد مربوط به موضوع فوق که معالاسف این موضوع جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، می بینیم که یا کلاهبردار از کشور فرار می کند یا حتی از پس دادن اموال مردم امتناع می کند، با وجود اینکه به اتهام نافرمانی دستگیر شده و در نتیجه مردم پول خود را دریافت نمی کنند و درگیر می شوند و شکایت کیفری می کنند. و دعاوی حقوقی اقدام می کنند.

رئیس قوه قضائیه به ملاقات دو نفر در این دیدار مردمی اشاره می کند که در نقش میانجی از آشنایان و بستگان خود مبلغ ریالی برای دریافت درهم از وی دریافت کرده و وجه را به شخص ثالثی در دبی منتقل کردند.

رئیس کل دادگستری در این خصوص گفت: از این دو نفر که واسطه بودند، پرسیدم آیا مطمئن هستید که شخص ثالث دارای مجوز و تغییردهنده است؟ و ضمانتنامه آیا آنچه را که نیاز داشتید از او گرفتید؟ که پاسخ آنها به این سؤالات منفی بود. حال باید این سوال را مطرح کنیم که آیا این دو نفر مقصر نیستند؟
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به گفته این دو مددجو در این پرونده، با وجود اینکه تعداد زیادی از مالباختگان و کلاهبرداران اصلی دستگیر شده اند، اما پس از گذشت چندین سال هنوز نتیجه ای حاصل نشده و مردم نیز به نتیجه نرسیده اند. پول.”

در همین راستا حجت الاسلام محسنی اجایی بار دیگر به مردم توصیه کرد از سپردن اموال و دارایی خود به افرادی که نمی شناسند پرهیز کنند و در صورت سپردن وجوه خود به دیگران، نسبت به سپردن اموال و دارایی خود به دیگران اقدام کنند. ضمانتنامه آنچه را که نیاز دارید دریافت کنید.

ارتباط مستقیم و مستقیم با متن مردم یکی از رویکردهای اصلی حجت الاسلام محسنی اجایی و سیاست مدیریتی وی در دوران پس از انتصاب وی به سمت ریاست قوه قضائیه است. تایید ایمان و تراموای تمومش کن بله دریابید ارتباط مستقیم و فوری با مردم و مراجعین قوه قضائیه و شنیدن نظرات و مشکلات آنان از نزدیک است.

رئیس قوه قضائیه علاوه بر اینکه شخصاً در گنجاندن جلسات مردمی در برنامه‌های کاری خود مشارکت می‌کند، در سمت‌ها و سخنرانی‌های مختلف به قوه قضائیه مرکز و استان‌ها نیز دستور داده است که جلسات مردمی به طور منظم برگزار شود. جلسات

بر این اساس کلیه ضابطان و کارکنان ارشد قضایی به صورت متوالی، هفتگی و چند روزه روزانه ضمن مراجعه به مرکز روابط عمومی دادگستری با مردم و مراجعین به قوه قضائیه دیدار مستقیم و فوری دارند. مسائل و مشکلات مردم، اتخاذ تدابیر مناسب و قانونی.

اما جلسات علنی رئیس قوه قضائیه نیز به شکل های مختلف برگزار می شود. از جمله دیدارهای مردمی در سفرهای استانی، بازدید در محل از مراجع و مراکز قضایی و همچنین ملاقات مستقیم و فوری با روابط عمومی قوه قضائیه و همچنین بازدید از مساجد و ملاقات مستقیم با قوه قضائیه.

20 اسفندماه سال گذشته حجت الاسلام محسنی اجایی با حضور در مرکز روابط عمومی دادگستری با 18 نفر از مراجعین به قوه قضائیه گفت و گو کرد و با اطلاع از مشکلات و مسائل آنها، دستورات مقتضی را به صورت موردی صادر کردند. به عنوان مثال در همین جلسه رئیس دیوان عالی کشور با روسای قضات استان های تهران، اصفهان و مرکزی تماس گرفت و برای پیگیری فوری و سریع سه دادخواست و دادخواست مردمی به آنها مراجعه کرد.

در 20 بهمن ماه سال گذشته، رئیس قوه قضائیه نزدیک به دو ساعت با 17 مددجو از جمله تعدادی از محکومان امنیتی و خانواده هایشان، تعدادی مفقودالاثر در پرونده های متعدد گذراند. متقاضیاصحاب دعوای بیمه و سایر کاندیداها ملاقات کردند.

در خطر چهارم 1400 رئیس قوه قضائیه همچنین با تعدادی از خانواده های محکومان امنیتی وقایع آبان 98 و جرایم عمومی که 3 مورد آن با توجه به تناسب بین پرونده های مربوط به وقایع آبان ماه 98 بین محکومان حوادث آبان ماه 98 توزیع شد، ساعاتی دیدار کرد. پرونده و درخواست های متقاضیان و دستورات لازم را به واحدهای قضایی ذیربط ابلاغ کرد.

همچنین سوم مرداد 1400 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی همچنین با تعدادی از افراد حاضر در محل کار و همچنین با خانواده های محکومان اغتشاشات آبان 98 دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه در پایان به مراجع قضایی ذیربط دستور داد تا پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات آبان ماه سال 98 بررسی شود تا مشمولان مشروط یا عفو مشمولان مشروط شوند. ارفکات قانونی شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید