فرانسه سفیر ایران را در اعتراض به بازداشت دو شهروند فرانسوی احضار کرد.

روز جدید یک روز پس از آنکه رسانه ها از بازداشت این دو اروپایی خبر دادند، منابع خبری غربی روز پنجشنبه (امروز) از محکومیت «بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران» و احضار رئیس سفارت ایران توسط وزارت خارجه فرانسه خبر دادند. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت فرانسه خواستار آزادی فوری این دو شهروند فرانسوی است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (دیروز) با صدور بیانیه ای از دستگیری دو شخصیت اروپایی که سازماندهی اغتشاشات و اغتشاشات بودند، خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات به مردم شریف ایران یادآوری می کند: اجتماعی شدن و ناامن سازی جامعه وارد کشور شده است که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند. (ac).

بر اساس این بیانیه، «توطئه‌گران خارجی که در سناریوهای مختلف سال‌های اخیر علیه این ملت و ملت بیگانه جانبداری نکرده‌اند، دو مامور مجرب را برای اجرای طرح ترکیبی از روش‌های جدید نرم و سخت به ایران اعزام کرده‌اند». افراد آلوده و شبکه های داخلی را هدایت، وصل و به هم وصل می کند تا بر مشکلات و خواسته های اقشار صادق و پرتلاش جامعه مسلط شود و با انحراف مطالبات و پیوند دادن گروه های مرتبط، جامعه را با موج وحشتناکی از ویرانی مواجه سازد. ناامنی.”

وزارت اطلاعات افزود: دو عنصر اصلی، شهروندان اروپایی و سازمان‌دهی شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی، متخصصان شورش و بی‌ثباتی هستند که سال‌ها ماموران محلی خود را در چندین کشور هدف آموزش داده‌اند تا تلاش کنند چنین متنی را اجرا کنند. . ».

منابع خبری غربی روز پنجشنبه (امروز) اعلام کردند که وزارت خارجه فرانسه «بازداشت دو شهروند فرانسوی در ایران» را محکوم کرده و رئیس سفارت ایران را احضار کرده است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت فرانسه خواستار آزادی فوری این دو شهروند فرانسوی است.

دیدگاهتان را بنویسید