دو شهروند فرانسوی در ایران بازداشت شدند


ساعت: 23:14
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910451

وزیر امور خارجه فرانسه از دستگیری دو تبعه این کشور در ایران خبر داد و در این زمینه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر امور خارجه فرانسه بعدازظهر شنبه به وقت تهران از بازداشت دو فرانسوی دیگر در ایران خبر داد.



خبرگزاری فرانسه نوشت که اکنون با دستگیری این دو نفر در مجموع ۷ شهروند فرانسوی در ایران ناپدید شده اند.

کاترین کولوناد، وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که دو شهروند فرانسوی دیگر در ایران دستگیر شده اند. وی گفت: نگران دو هموطن دیگر هستیم و آخرین بررسی ها نشان می دهد آنها نیز در بازداشت هستند.

وی در سخنان خود ایران را به باج خواهی متهم کرد. وزیر خارجه فرانسه گفت: ما بر آزادی فوری و دسترسی کنسولی آنها اصرار داریم. «همکار ایرانی من که با او گفتگوی سخت و طولانی داشتم، متعهد به رعایت این حق دسترسی است.

فرانسه و انگلیس روز جمعه بیانیه‌ای علیه ایران منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «ما نگران عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم. ما فعالیت های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه و منطقه را محکوم می کنیم و مصمم به مقابله با آنها هستیم.

این دو کشور انگلیس و فرانسه که دارای سلاح هسته ای هستند در این بیانیه گفتند: ما بر اطمینان از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید می کنیم.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که کشورش در مذاکرات قبلی توافق هسته‌ای و تحریم‌های اخیر علیه ایران که مذاکرات وین را از مسیر خود خارج کرد، نقش پلیس بد را بازی کرد، اخیراً ادعاهای بی‌اساس علیه تهران را تکرار کرد.

مکرون در گفت و گو با شبکه الحدث با بیان اینکه تهدیدات ایران از مرزهای غرب آسیا فراتر رفته است، گفت: باید راه مقابله با تهدیدات ایران در جهان تغییر کند.

وی در این گفت وگو که چهارشنبه گذشته در حاشیه اجلاس آب و هوا در شرم الشیخ انجام شد، اظهار داشت: برای مقابله با تهدیدات ایران باید سازماندهی شده عمل کنیم.

بر این اساس رئیس جمهور فرانسه ژست حمایت از ایرانیان در برابر تحریم ها را که هدف اصلی آن جان و معیشت مردم است، بیان کرد و تصریح کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که مردم ایران تحت تاثیر تحریم ها قرار نگیرند. “

رئیس جمهور فرانسه پیش از این پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد تا درباره مسائل دوجانبه و ایران گفتگو کند.

فرانسه در روزها و هفته های اخیر از شورشیان حمایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید