قانونگذار آمریکا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را صادر کرده است

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783786

نماینده دموکرات ها و مسلمانان مینه سوتا در کنگره آمریکا قطعنامه مشترکی را برای جلوگیری از معامله تسلیحاتی با عربستان ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وب سایت هیل، نماینده دموکرات ها و مسلمانان در کنگره آمریکا روز جمعه قطعنامه مشترکی را با هدف جلوگیری از معامله 650 میلیون دلاری تسلیحات با عربستان ارائه کرد که به تصویب دولت بایدن رسید.

ایلهان عمر، سخنگوی مینه سوتا گفت: این قطعنامه در مخالفت با حمله ریاض در جنگ یمن و سرکوب مخالفان در داخل و خارج از عربستان سعودی صادر شده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: فروش سلاح به عربستان تا زمانی که به کشتار مردم بی‌گناه و گرسنگی دادن میلیون‌ها نفر در یمن ادامه می‌دهد، مخالفان را می‌کشند و شکنجه می‌کنند و از برده‌داری مدرن حمایت می‌کنند، خارج از وجدان است.

ایلهان عمر ادامه داد: ما هرگز نباید به ناقضان حقوق بشر سلاح بفروشیم و قطعاً نباید در بحبوحه بحران انسانی که آنها (سعودی ها) مسئول آن هستند، این کار را انجام دهیم. کنگره این قدرت را دارد که جلوی چنین فروش (اسلحه) را بگیرد و ما باید از این قدرت استفاده کنیم.

لازم به ذکر است که این قطعنامه نیازمند تصویب اکثریت دو سوم مجلس نمایندگان و سنا است.

این قطعنامه مورد استقبال گروه دموکراسی برای جهان عرب قرار گرفت که توسط جمال هشقجی، مامور اطلاعاتی عربستان سعودی، قبل از ترور وی توسط عوامل اطلاعاتی عربستان سعودی تأسیس شده بود.

پنتاگون اخیرا اعلام کرد که وزارت امور خارجه با فروش 280 موشک هوا به هوا به عربستان سعودی موافقت کرده است.

رویترز گزارش داد، پنتاگون اعلام کرده است که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی 280 موشک هوا به هوا به عربستان سعودی موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی 280 موشک هوا به هوای AIM-120C به عربستان سعودی موافقت کرده است.

پنتاگون اعلام کرد ارزش این معامله 650 میلیون دلار است.

لازم به ذکر است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، فروش برخی تسلیحات به امارات و عربستان سعودی را در اوایل سال 2021 به طور موقت به حالت تعلیق درآورد تا در توافقنامه ها تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید