یادن احتمالا هرگونه فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903344

سناتور آمریکایی و یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا گفت که رئیس جمهور آمریکا احتمالا فروش تسلیحات جدید به عربستان سعودی را در بحبوحه اختلافات مداوم با عربستان سعودی بر سر کاهش تولید نفت متوقف خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناتولی، کریس کونز، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی و تخصیص بودجه سنا در مصاحبه ای تلویزیونی به سی ان ان گفت: فکر می کنم دولت و مجلس سنا شاهد اقدام خواهند بود و یکی از محتمل ترین اقدامات این است که هرگونه فروش تسلیحات به عربستان سعودی عربستان سعودی در آینده متوقف شود

این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت بایدن و دموکرات های کنگره به تشدید جنگ لفظی خود با ریاض پس از حمایت عربستان سعودی از کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای در روز ادامه می دهند.

بایدن گفت که دولتش بازنگری روابط دوجانبه را انجام خواهد داد و کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که نه تنها مقامات سعودی از این اقدام حمایت می کنند، بلکه در پشت صحنه به عنوان رئیس اوپک پلاس برای تحت فشار قرار دادن سایر کشورهای عضو برای رای مثبت، حمایت می کنند. پیشنهاد کار دادند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که تصمیم برای کاهش تولید نفت باعث افزایش قیمت نفت شده و به منزله «حمایت اخلاقی و نظامی» از جنگ جاری روسیه علیه اوکراین است.

وی گفت: کشوری که از این کاهش 2 میلیون بشکه ای بیشترین سود را خواهد برد روسیه است زیرا عرضه و تقاضا کاهش می یابد و روسیه بدیهی است که می خواهد عرضه را پایین نگه دارد تا تقاضا قیمت ها را افزایش دهد. در مورد نگرانی های ما در مورد این تصمیم متأسفانه کوته بینانه بسیار واضح است.”

این کاهش تنها یک ماه قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا انجام می شود، زمانی که دموکرات ها در معرض خطر از دست دادن کرسی های کنگره هستند. افزایش قیمت بنزین در زمان تورم افسارگسیخته ایالات متحده احتمالاً چشم انداز انتخاباتی آنها را مخدوش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید