بایدن به عربستان سعودی و امارات تسلیحات می فروشد


ساعت: 14:19
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895002

در بحبوحه بحران اقتصادی و رقابت تجاری با چین، دولت بایدن تصمیم گرفت فروش تسلیحات را تسریع کند و ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وال استریت ژورنال در گزارشی گزارش داد که در بحبوحه بحران اقتصادی و رقابت تجاری با چین، دولت بایدن تصمیم گرفته است تا فروش تسلیحات را تسریع بخشد و ممنوعیت صادرات سلاح به امارات و عربستان سعودی را لغو کند.

در این گزارش آمده است که دولت بایدن تصمیم گرفته است که یک کارگروه جدید تشکیل دهد تا به دنبال راه هایی برای ساده کردن برنامه فروش تسلیحات ایالات متحده به کشورهای خارجی باشد. علاوه بر این، دولت بایدن به متحدان اروپایی خود که تجهیزاتی را برای ارتش اوکراین ارسال کردند، قول داد که بتواند ذخایر خود را دوباره پر کند. با این حال، در حال حاضر، مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده در حال رکود است.

این گزارش می افزاید: اقتصاد آمریکا با تورم بالا و رکود بی سابقه مواجه است و این امر کاخ سفید را بر آن داشته تا فروش تسلیحات خارجی به متحدان و شرکای خود در سراسر جهان را افزایش دهد.

دولت بایدن علاوه بر تعهد فروش تسلیحات به کشورهای اروپایی و تایوان، تحریم فروش تسلیحات “تهاجمی” آمریکا به عربستان سعودی و امارات را لغو کرد، علیرغم وعده کمپین انتخاباتی مبنی بر رفتار با عربستان سعودی به عنوان “دولتی ناقض حقوق بشر”. “

دیدگاهتان را بنویسید